Příspěvky od počátku až do rána 9. července 2012
20. Re: kde? 09. 07. 2012 - 08:25
MARKUS (19):osobne jsem propanem neplnil,i kdyz jsem o tom slysel...ja na klimosky expert nejsem,nedelam pro zakazniky jen auta pro sebe nebo co jdou dal na xseft...v prvnim pripade jednoduse vyhodim rovnou kompresor,vysousec...pokud to kupuju jako komplet stoji to rebuldovany asi tolik kolik plna nadrz...takze to neresim,naplnit podle udaju vyrobce na vahu olej na obsach(barvivo zasadne nedavam,stejne podle neho najdes hovno)...a mam klid.Pokud jde auto dal tak jen doplnim podle tlaku a kdyz nepomuze tak pak resim dal...19. Re: kde? 09. 07. 2012 - 07:47
cirus (18): na budíky to třeba plní můj kámoš.. ale on dělá jen BMW kde si je zcela jist neb má všechny hodnoty a hlavně letité zkušenosti. v každým manuálu tedy fabričním najdeš kolik je tam chladiva tedy Váhu... ostatně to máš i na lebelu na chladičový příčce a dokonce i jakou náplň. co je horší že tam nepíšou kolik je tam oleje a co je ještě horší že nevíš kolik ho má bejt v dehydrátoru kolik v kompresoru a kolik v trubkách.. to vyčteš jen v manuálu a někdy ani to ne. tudíž pokud pak systém refilluješ musíš spoléhat na to že to nějaký magor před tebou nepřelil nebo nevysušil. moje mašina si umí olej dávkovat sama a co si ze systému vezme to tam zpáty dodá. Ale to problém také neřeší zcela úplně. A proplachy se u nás dělají pomocí vlastního media který je v oběhu přes systém vozidla vháněn do mašiny kde se recykluje a odlučuje jak olej tak vázaný medium a nový se zbytkem přerecykloveného se vrátí do systému vozidla. 134 má nižší účinnost pouze když plníš tabulkovou hodnotu. pokud připlníš na předepsanpu váhu o 10 procent více máš stejný chladící výkon... ale pozor rovněž ti o deset procent stoupne tlak jak na HP tak na vratce v LP což ovšem většina systémů bez problémů vydrží. no a když né tak je s tím hromada legrace. S gumičkama jsem nikdy problém neřešil jako že by nabobtnali nebo se rozpadli. zažil jsem několikrát případy vymejvání hadic což je dosti nepříjemný a nákladný na opravu ale i to se dá zvládnout. Pamatuji si psal jsi to tenkrát myslím ty..... plnění propanem... je to tak ??? hele jaký je pak výkon ??? lpg má samo o sobě ohromnou roztažnost to musí chladit jako prase ne ??? :-)))))))))) a co olej ?? kamarádí se to s ním ???www.cadillac.cz www.odtahovkanonstop.cz
18. Re: kde? 08. 07. 2012 - 23:57
MARKUS (17):setkal jsem se s tim ze prechod z R12 na r134a se resi prave jen pomoci budiku a vakuovacky...pouziva se stratove proplachovaci medium.Krom toho u nekterych aut muze bejt problem s gumovyma tesnenima,nesnesou se s movym olejem...17. Re: kde? 08. 07. 2012 - 23:39
Trinom (15): ALL fááákt nevím co furt máte s tou R12 a kecy jako poslední bomba a už není a katastrofa. je to to samý jako s motorem,vypustíš olej a je už je na tobě jakej tam dáš jen se držíš základní normy a viskozy ne ??? a A/C to je to samý !!! systém odsaješ a hlavně Propláchneš !!! když budeš chtím bejt extra pečlivej tak si vydemontíš kompresor vylejeješ ho ještě před proplachem. a pánové teď otázka na tělo... kdo není socka a skrblil :-))) měníme dehydroš... hmmmm co napovím... měl by se měnit co dva roky.... hmmm kdo to nedělá je buď kunda a nebo socka... tak ať už můj příspěvek dál nečte... nemá to smysl..... a pokud to čte dál tka píšu: lehnul ti kopresor ?? protočila se ti spojka na kompresoru.. namrzá ti to před nástřikáčem a nebo snad u dehydrátoru :-))) no jo je to tak jsi kunda !!! šetříš tak teď odevzdáš love :-))))) proč: každé dva roky se má dehydrátor menit a s ním buď čistit a nebo měnit nástřikový ventil nebo expanzní.. záleží na užitém systému. pokud toto neděláte dohází k nadměrné kondenzaci chladiva a namrzání ve vysoušeči,,,, a to způsobí co že kompresor tlačí do špuntu kerej neprotlačí a stane se co.... no jsi zase kunda... zkurvíš to.. jakto ??? mám přeci naplníno a olej také... tak jako to nálň stála talíř tak co je pitcho ??? no protože se tlak tlačí do slepýho co se stane na druhý straně.. ke kompresoru se nedostane nízkotlak z ze kterýho by udělal vysokotlak který po expanzi bude chadit !!! a když se ten plyn nevrátí tak to začne TZV vakuovat nízkotlak i s částí kompresoru a vakuum si vezme olej z kompresoru a co se stane.... zase jsi kunda.. proč... no protože to ten olej cákne do vysokotlaku a dotemuje vysoušeč a trysku na totál a pak už jen lítej šupinky z kompresoru a posléze se zadře a protoří řemenice která se rozsvítí jako žárovka a nejspíš i zmizí řemen s patřičným čmoudivým a dost esenciáním efektem a ty jsi zase za kundu... TÁAAK a teď pro lidi normální : pokud budeš dělat co se má a budeš mít trochu těch peněz tak ti v podstatě nezbejvá než přejít na plnohodnotnou náhradu chladiva. ona zas tak plnohodnotná není páč má jinou tepelnou roztažnost a a tím i jiný výkon chlazení při expanzi. to se většinou řeší destiprocentím rozdílem v plnění oproti R12. problém je co s olejem který není compatible PAG 100 je olej pro R135 což je plně syntetiko lubriko klimatiko a stará R12 měla minerális zastarális a zde je problém... tedy jak z toho ven. základ je systém propláchnout což umí je opravdu drahé mašiny a ANO plnička za 60tisíc to neumí...... tudíž systém nejdřív vypláchneme pak vydemontíme kompresor pro sichr ho zkusíme vylejt. a před vakuováním je nutné vyměnit dehydrátor ve kterém je vždy starý olej v podobě tuhého kondenzátu který by se při tlaku uvolnil a tím došlo ke smíšení které by způspobilo výše zmíněou smrt. tudíž po výměně dehydrátoru který sotjí cca kolem 12 stovek a nástřikáče u novějších kár expanzního ventilu položka takéž zanedbatelná je skoro hotovo.. pak vymenit gumičky ve spojích za nové.. ale není to nutné... když budete chtím býti za frejery tak i nové ventily plnení na HP a LP straně a přechodky na nové chladivo.. cena za jednu kole 3 stovek. a pak váááákuováááát asi dvacet minut... když budete chtít bejt megapečlivky tak klidně 40 min. no a pak plnit i s olejem nebo s barvivem.... nejsem moc zastánce barviva... páč barvino nemaže a zabírá místo oleji kterého v systému musí býti akorát.. nnesmí ho býti málo a už vůbec né moc.. páč můžer dojít k ucpání dehydrátoru a je tu zase smrt. tudíž je lépe úniky hledat elektrickým čuchometrem a je klid. toto je postup krerý na 90 procent zaručí bezproblémový přechod z R12 a jiných náhrad na nové chladivo. u starých kár před roky zhruba 73 je problém s použitýma hadicema resp jejich materiálem který se tzv vyplachuje a mísí se s chladivem a olejem a pak nastane opět smrt a to že rychlá. imho dosti se stává že se u nových vozů zanesou tlaková čidla a systém je prázdný i když diagnostika si myslí že je plný a opět nastane smrt neboť kompresor běží na prázdno. tudíž pokud máte v kapse nějákej ten groš tak je to o tom ... refillovat systém každý rok a každé dva měnit dehydrátor a s tím i olej. pak by to mělo fungovat. a plnění na budíky bez váhy na tlak ?? jo asi jo, jde to akorát musíš mít tabulky s hodnotama daného vozidla a přepočíst roztažnost.... :-))))) páč vězte že na vysokotlaku je klidně 30 atmosfér... a to je fáááákt fičák jako píííča.. zažil jsem to dvakrát... na deville za jízdy kdy to nafouklo kapotu že jsem jí musel rovnat a zahulilo to jako tendrovka co přijíždí do nádraží pod plnou pááárou :-))))) bylo to moc efektní a po druhé kdy mi hadice rupla kousek od ksichu a vzhledem k tomu že bylo v systému i dost barviva tam jem vypadal jak hastrman pocákanej mrdkou a ještě hluchej páč to byla dost rána :-)))) Tak ať to všem co na to mají chladí a těm co o otom kecají a nemají smardí... potem... ale hele... pokud vám jsou stáhnout vokna... :-))) tak tady dobrý co ??? čerstvej vzduch je prííímawww.cadillac.cz www.odtahovkanonstop.cz
16. Re: kde? 08. 07. 2012 - 23:15
Trinom (15):,,tady to tak maj všichni a všem to bez problémů funguje,, a ,,masiny,, mate na parovisti...holt jina zeme...15. Re: kde? 08. 07. 2012 - 22:49
Layton (11): To je pak těžký. Když mi dva poměrně uznávaní borci kolem amerik (pítrs a fandak) řekli, že je to fuk a naplnili to R134a, tak jsem to neřešil. Já jsem si kolem toho i tenkrát něco hledal, ale došel jsem jen k tomu, že ikdybych si sehnal chladivo, tak mi to nikdo není ochotnej naplnit, protože už plní jen R134a. Že to není ideál vím (problém s nekompatibilními oleji jsem zaregistroval), ale jak říkám, tady to tak maj všichni a všem to bez problémů funguje.Thunderbirds Are Go
14. Re: kde? 08. 07. 2012 - 22:47
zviratko (1): Před pár lety jsem si nechával plnit R12 od nějakýho borce poblíž Boskovic. Kluci ze Svitávky budou vědět. Ale problém bude, jak píší ostatní, v tom jestli ještě ten Freon má. Už tenkrát říkal že má poslední bombu.Amerika, to nejsou jenom mrakodrapy, dálnice, velká auta, Harley Davidson, Hank Williams, Coca Cola nebo Jim Beam. Ale mě to budete těžko vysvětlovat ...
13. Re: kde? 08. 07. 2012 - 22:41
Caddy (6): :-)) ale nechval. Co se týče klima. cirus má pravdu. káry z let druhé půky sedumedesát a vejš se dají poměrně lehce a nenákladně přefoukat na 134, základem je vymenit dehydrátor a nástřikovou trysku popř expanzní ventil. system odsát propláchnout a pak vyvákuovat s společně se 134 tam nadávkovat PAG stovkovej olej a klima bude fachčit. je zde riziko úmrtí kompresoru ale u který starý káry není. káry kolem šedesátejch a zhuba do poloviny sedumdesátých bych fáákt doporučoval plnit isceonem a nebo jinou náhradou. Já mám jsem si na dílnu koupil VALEO v plný automatice s průplachem systému a recyklátorem chladiva takže si to mašina udělá vše sama. nemám dosta volnýho času a tak po večerech plychtím nějajé články na usm o klimatizaci mám rozepsaný a o kundách co u nás dělají motory a poserou co jim přijde pod ruku mám dopsanej akorát prej musím umírnit některé výrazy a prý i bude lépe když nebudu psát od koho to auto přijelo na plaťáku :-))) tak to buu muset asi přepsat celý.www.cadillac.cz www.odtahovkanonstop.cz
12. Re: kde? 08. 07. 2012 - 14:11
Cert (10):tak ono neni auto jako auto;-)A to bude zasadni....Krom toho neni problen s palubkou to jako sundat...ale zaplatit;-)Kdyz reknes zakaznikovy treba za vymenu topeni u TC pulku toho co by stala vymena motoru(myslim praci ne dily) tak se mu protocej panenky...pritom to je na casovou narocnost docela podobna zalezitost....11. Re: kde? 08. 07. 2012 - 09:45
Trinom (2): Já dokonce dával ještě R12 a opravdu to šlo vyvakuovat a natlačit běžnejma zařízeníma, co se používají i na R134a.... Umeni zit spociva v tom, umet se vcas rozhodnout, na co se driv vys*at ...
10. Re: kde? 07. 07. 2012 - 18:34
cirus (8): Podivejse dodiskuse Toronado v sekci Oldsmobil (nejspis varchivu). Mel sem palubovku dolea bylo to uplne v pohode. To autoje poskladaneskoro jako lego, tezka pohoda.)TATRA nezna bratra!
9. Re: kde? 07. 07. 2012 - 18:13
cirus (8): jojo, to mas pravdu, ja se podivam jen na tu fotku sundane palubky a jezi se mi chlupy a brni me v koulich..neumim si predstavit nic horsiho :))8. Re: kde? 07. 07. 2012 - 18:03
Caddy (6):mimochodem vsim jsem jsi ze ti spravuje elektriku u stareho auta v kterym uz nekdo kutil(a to nejen mysi) coz je v pripade uspechu hodne opravdoveho uznani!Osobne nemam problem udelat rozborku a sborku v podstate jakehokoli motoru nebo prevodovky...pri elektrice ovsem pokazde spozornim ale OBD2 dejme tomu...pokud ovsem prijde OBD1 tak se mi jezi chlupy na rukou a kdyz v tom jeste nekdo kutil...tak na to ,,muj prasek uz nestaci!,, takze uznani z me strany.A sundavat pristrojovku...ehm..no to radeji vymena motora;-)7. Re: kde? 07. 07. 2012 - 17:57
Caddy (6):jj pokud investoval do reciklacny masiny tak to je jednoznacne dukaz ze tech klimosek mu projdoe rukama opravdu hodne...tady v USA stoji reciklacni ,,masina,, kolem $5000,V CR bude patrne jeste drazsi(ostatne jako vse)Takze navratnost i kdyz chladivo je taky pekne drahe....je mozna jen pri opravdu castem profesionalnim vyuziti...6. Re: kde? 07. 07. 2012 - 17:52
cirus (5): ja tim chtel jen rict, ze Markus se tomu zacal venovat taky, a co dela on, dela dobre a vi, co se slusi... :)5. Re: kde? 07. 07. 2012 - 17:50
Caddy (4):,,masina,, ;-) Panove patrne porad mluvy o zarizeni ktere umi reciklovat freon nebo R134a...tohle je sofistikovana vecicka ktera je dobra pokud se nekdo venuje klimatizacim opravdu profesionalne.Nicmene neumi oproti beznymu vauovacimu kompresoru a sade budiky(ktere umi oboje) nic vic jen odcerpat a uchovat stare chladici medium.Takze ono to jde v podstate i bez ni...ale tohle je proste profi.Nicmene k tomu aby nekdo opravil klimu neni nutna.Co nutne je, je spravne mereni a vakuovacka...4. Re: kde? 07. 07. 2012 - 17:37
zviratko (1): nejakou masinu poridil nedavno Markus, obratil bych se na nej3. Re: kde? 07. 07. 2012 - 15:35
Trinom (2):zadna ,,masina,, neni nutna.Pokud to nekomu nejakou dobu bezi na R134a tak rozhodne to NIC NEZNAMENA!Vetsinou s tim muzes nadelat hodne skody.Vseobecne plati pravidlo ze klima patri do rukou nekomu kdo tomu rozumi...ono to neni zadna veda ale je NUTNE znat par veci kolem toho2. Re: kde? 07. 07. 2012 - 14:44
zviratko (1): všem, co znám, tak tam lijou R134a a pohoda, všem to šlape. Ona sice existuje retrofit náhrada RS24, ale nikdo není ochotnej ji plnit, protože aut na R12 už je tak málo, že mít mašinu jen na ně se nikomu nevyplatí.Thunderbirds Are Go
1. kde? 07. 07. 2012 - 13:45
mate nejakyho fachmana na plneni R12? Ja mam jen jednoho a ten je drahej a pretizenej... mozna to dela Brema, ale ty taky nestihaj.Maly ruzovy tygrik s bilymi ostrymi zoubky :-P
Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)