29. Re: 02. 06. 2014 - 13:17
Trinom (28):akorat ze popisuje oleje v USA...28. Re: 02. 06. 2014 - 11:32
ford62 (27): Čili opět se vracíme k tomu, že se kouká na viskozitní třídy a ne na API normu :)Thunderbirds Are Go
26. 02. 06. 2014 - 09:28
Dakujem pekne za všetky vaše rady !!!! Veľmi ste mi pomohly a zasa som sa niečo nového naučil :) životná prax je na nezaplatenie :)25. Re: 02. 06. 2014 - 09:27
ford62 (8): Diky pekne za rady, podstate už viem všetko :)Naposielal si mi linky, kde si viem už skoro všetko objednať takže som velmi happy :)24. Re: all 02. 06. 2014 - 01:06
Bob Ash (23):je to hodne zjednoduseny ale logiku to ma.Nakladaky maj motory ktere jsou rozhodne technicky bliz amerikam nez jakakoli bezna 4 valcova vec z europy.23. Re: all 02. 06. 2014 - 00:29
ford62 (12): Rada "nejlevnější 15W40, ideálně pro náklaďáky", na základě který kupuju svoje oblíbený Paramo, pochází od Marka Řezníčka, kterej už starý ameriky nějakej ten pátek provozuje, a jemu to poradil Rick Ehrenberg, vydavatel časopisu Mopar Action, u kterýho Mára pracoval a kterej ty starý ameriky provozuje ještě víc pátků, a zhruba stejnej počet pátků je taky renovuje, staví a živí se tím, že o tom píše.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
22. Re: all 01. 06. 2014 - 23:48
cirus (21): tak výměna za pětikilo ($25) je docela běžná i tady a trvá to obvykle do půl hodiny, čili taky žádná hrůza.Thunderbirds Are Go
21. Re: all 01. 06. 2014 - 23:25
Trinom (19):V USA se vseobecne doporucuje nestridat oleje,pri vymene ti nalepi na okno stitek co tam mas a podle toho ti pri dalsi vymene nalijou to samy.Bezana vymena oleje vcetne filtru prijde na cca $25 a delaj to vsude mozne.Olej treba meni tak ze jen jedes a ani nevystoupis z auta,v podstate jen projedes takovou mistnosti kde se zastavis a nez zaplatis(samozrejme z okinka auta) tak je olej vymenej,ostatne naplne skontrolovany a dolity,pneu taky a dohusteny...nekecam fakt 5 minut.Nebo jedes nakoupit do obchodaku a zaparkujes na miste pro to urcene,hodis klicky od auta nekomu u pokladny a nez nakoupis mas vse udelano...Jina je situace treba u BMW,Mb,VW...to aby jsi si vzal dovolenou a nechas tam klidne $500 za obycejnou vymenu oleje!20. Re: all 01. 06. 2014 - 23:17
Trinom (19):je takova teorie19. Re: all 01. 06. 2014 - 23:15
cirus (16): Takže by to šlo říct i naopak, že u auta, který je provozovaný celej život tady (a obvykle co výměna, to olej od jinýho výrobce), že tohle riziko je výrazně menší?Thunderbirds Are Go
17. Re: all 01. 06. 2014 - 21:17
ford62 (15):existuje zakladni rozdil,v USA se dodnes bezne pouzivaji ,,levne,, oleje.Tyhle oleje se meni po 3000milich a jsou proste ,,hustejsi,, .Pracujou s vetsima vulema a tluscim filmem , maj nizsi zivotnost nez ,,kvalitni,, oleje.Trend ale jde smerem tensiho filmu a nizsi hustoty,tohle umoznuje presnejsi vyroba a nizsi tolerance pri vyrobe modernich motoru a v prvni rade to spusobuje nizssi spotrebu a delsi zivotnost oleje.Jenze pri pouziti tehle ,,kvalitnich,, oleju v starich autech vseobecne je mazani nedostatecne prave z duvodu nizsi hustoty.Ja vim ze jsem to desne zjednodusil(je to mnohem zlozitejsi) ale v principu je ten problem prave v tomhle.16. Re: all 01. 06. 2014 - 20:58
Trinom (13):asi takhle,bezne to je opravdu pritazeny za vlasy ...ALE je zde jista moznost jak a kdy se to stat muze.14. Re: all 01. 06. 2014 - 20:22
ford62 (12):13. Re: all 01. 06. 2014 - 19:04
ford62 (12): Když už se tady nakously zase ty oleje, tak máš nějaký vysvětlení, proč (dám příklad) u nás koupenej 10W-30 s API SN tady lidem údajně zadře motor a americkej 10W-30 s API SN (jak mu tady říkaj minerál) ne?Thunderbirds Are Go
11. Re: 31. 05. 2014 - 22:03
Bob Ash (9):Mno, nechtěl jsem se do věčné diskuze o olejích montovat, ale postupuju naprosto stejně. Všechny moje ameriky vždycky dostaly 15W40 z Parama a ATF DII taky z Parama, a nemám pocit, že by toužily po něčem lepším. Strašně to na můj vkus řešíte.10. 31. 05. 2014 - 21:56
Tak olejovej filtr je Fram PH25:Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
9. 31. 05. 2014 - 21:51
Olej: Lidma, co starejm motorům fakt rozuměj, mi bylo vždycky doporučováno nalejt do toho tu nejlevnější minerální 15W40, kterou dokážu koupit. Všechny moje starý ameriky tak jezdily na nějakou lacinou věc z Parama určenou pro turbodiesely v náklaďácích, a moc jim to chutnalo (btw, ty aditiva pro náklaďáky jsou prej pro starej motor docela fajn).Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7. Re: 31. 05. 2014 - 18:11
ford62 (6): Tak na koniec som zvolil Motorový olej: Shell Helix HX5 15W-40, olejový filter: HP-2003 K&N OIL FILTER PONTIAC GRANDVILLE 455 V8 CARB 1971-1975, Do motora ide 6 Litrov aj s filtrom. Do prevodovky som zvolil: Castrol ATF DEX II Multivehicle, specifikace: Ford Mercon, GM Dexron IID (GM-6137M78), MAN 339 Typ Z1, V1,MB-Approval 236.6, Voith H55.6335.xx, ZF TE-ML 03D, 04D, 11A, 14A, 17C. Ešte som neobjednával nič ale podla mňa tieto veci by mali byť v pohode. Ešte neviem aký filter do prevodovky, ale to asi spravím tak že ju rozoberiem pozriem sa aká je a podla tohto objednám: http://we-crash.proboards.com/thread/14176/gm-transmissions. Ak robím nejakú veľkú chybu tak ma prosím oprav ford62 :) dakujem6. 30. 05. 2014 - 22:14
Pro ilustraci owners manul OLDSMOBILE 1975, včetně motorů 4553. Re: Oleje 30. 05. 2014 - 20:57
ford62 (2):Dakujem ti velmi pekne !!! Velmi si mi pomohol !!! :)Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)