Příspěvky od počátku až do noci 8. srpna 2015
23. Re: Špatně startuje 08. 08. 2015 - 03:24
cirus (21):Vyměnit spodek karburátoru a přivést plyn přímo ke klapkám. Ideální věc( jak jsem již dříve psal). Pán má ale TBI, tam spodek s klapkami nejde vyměnit. A nemá to stejně nikde vyražené "E", takže to na auto tady stejně nejde ( dle legislativy) namontovat. Jistě, nikdo patrně nebude zkoumat, jestli si někdo nevyměnil klapky u karburátoru, ale pokud takovou věc bude někdo oficiálně tady nabízet, v rámci přestavby, tak by to musel mít schválené úředně. Kdo by to dneska platil ?! V 90tých letech tady nic takového na trhu nebylo( když se přestavovaly motory s karburátorem). Při troše štěstí a šikovnosti se podařilo "navrtat" karburátor a umístit přívodní trubky s plynem přímo ke klapkám. Viděl jsem to i na nějakém TBI(305 nebo 350 V8) a to pak fungovalo opravdu úplně jinak, než to fučení plynu zvrchu.Problém byl ale potom stejně s reduktory, které "nahoře" nestíhaly dodávat potřebné množství plynu. Plyn je prostě v dávkování pomalejší, ale s tím se dá naučit jezdit.22. Re: Špatně startuje 07. 08. 2015 - 20:57
cirus (19): ono je to s těma trubičkama tak, že musí končit tam, kde je v tbi největší rychlost vzduchu, tedy, do nejužšího místa difuzeru, aby vznikl podtlak, který si nasaje správné množství plynu z reduktoru. (princip karbce a jeho difuzeru)privbox@seznam.cz tel: 603510691
21. Re: Špatně startuje 07. 08. 2015 - 20:07
gumovac (20):uprimne je to sakra davno a to uz bych vazne zvanil...jen vim ze to jde.Tenkrat jsem odmitnul zvracene teorie o skrceni a svoji Granadu 2.3l jse naladil tak ze ji krasne stihal splynovac ktrej pred tim nestacil S1203. Opravdu to udelat jde...myslim ze tohle napovi jak na to http://www.ebay.com/itm/HOLLEY-4-BBL-BARREL-CFM-THROTTLE-BODY-PLATE-FITS-IMPCO-425-PROPANE-NEW-LPG-600-/180988899220?hash=item2a23c76f94&vxp=mtr20. Re: Špatně startuje 07. 08. 2015 - 16:32
cirus (19):Pokud viš,jak na to,hod sem návod:-)ono u nás běžně prodávaný směśovaće toto prostě neumí,možná znaćka IMPCO,tam udávaj výkon i 500HP,ale jestli to opravdu bude stačit krmit....taky bych rád nic nepŕicpával a nechal vzduchu volný průchod,ale holt to co se tu dá koupit,nic takovýho neumožnuje...apropo:zrovna skoro vśechny letité TBI mají po zahřátí na benzín citelně horśí reakci na plyn,než v prvních chvílích za studena a na plyn pak pŕi pŕidání reagují lépe,než na benzín...takže kroutáků i tak dost,není problém se s vandurou otočit na místě,samozřejmě vše funguje tak do cca necelých 4000 ot/min,(od 3000 je znát oproti benzínu citelnej pokles výkonu)pak už směšovač nestíhá plnit a kdyby nebyl pŕiśkrcenej vzduch,nedal by ani tohle.Mě třeba při sundaným vzduchovým filtru auto na plyn ani nechytne(vývody pod vstřikama těsně nad klapkama)mamut-dobrĂ˝ sluha,zlĂ˝ pĂĄn...
19. Re: Špatně startuje 07. 08. 2015 - 15:24
gumovac (18):kdybych to neznal z vlastny skusenosti tak bych nepsal jen teorie.Pricpani je zlozvyk a vim ze u vas se to dela.Mozna nektere prekvapi ale i tady v USA je LPG obcas videt(zejmena u starsich aut)...a nikdo nic nepricpava! Pricpavaj to u vas protoze to neumi jinak resit...coz ovsem neznamena ze to tak je spravne! Mimochodem obsach motoru neni zas tak rozhodujici jak se zda...spotreba u dannyho vozu dle mych skusenosti vice... Udelat to jde a jde to udelat spravne...a neni pravda ze pricpani znizi jen vykon...bezne to zvedne spotrebu v obou rezimech a uplne oddela kroutak!18. Re: Špatně startuje 07. 08. 2015 - 10:44
cirus (13):Butterfly má pravdu,v pŕípadě plynu do sání,se musí hlavně u větśích motorů sání pŕicpat,jinak to nefunguje,nestartuje a nejede..Určitě tu pár lidí známamut-dobrĂ˝ sluha,zlĂ˝ pĂĄn...
17. Re: 07. 08. 2015 - 06:44
xaler (15): To je ovšem pouze teoretický údaj. Možná tak nové, odlišné reduktory, určené pro vstřikování plynu.16. Re: Špatně startuje 07. 08. 2015 - 06:31
cirus (13):Něco jiného je nakrmit plynem motor 1.2L nebo 2.0L a něco jiného je dostatečně nakrmit motor 5.7L nebo 7.5L. Spousta zařízení se prezentuje, že je vhodná na přestavbu motoru s větším obsahem, ale realita u konkrétního motoru bývá vždy jiná.15. 06. 08. 2015 - 21:36
Běžně se prodávaj reduktory i nad 500 koní tak jak nemužou stíhat starýho Suburbana.14. Re: Špatně startuje 06. 08. 2015 - 17:49
cirus (13):Ale cirusi vždyt u škodovek bylo nahoře taky škrcení ten hlinikovej bazmek nad difuzorama s navrtanejma dírama dokola.Já to mám v subu zrovna tak udělaný do tbička těsně nad škrtící klapky kroužky s rozvrtanejma dírama a do toho přivedenej plyn.Sání se škrtí proto aby se zvýšil podtlak a plyn to strhávalo jedná se o primitivní podtlakovej systém.Chodí mi to bezvadně.Velkej vliv měl na celkovej chod stav vzduchovýho filtru. A jestli mám seškrcenej difuzor tak mi to ovlivní pouze maximální výkon.suburban 5.7 camaro IROC Z , LT 77,cadillac de ville 67
13. Re: Špatně startuje 06. 08. 2015 - 14:49
Butterfly (12):tohle uz zni rozumneji...ALE koukal jsem na net a je tam spousta zarizeni pro V8 v nabidkach CR firem...No a ted malej bonus...v dobach ,,plynoveho stredoveku,, kdy jsem jistou dobu pobyval v SK (devadesata leta) jsem plyn delal!;-) Dovolim jsi tvrdit ze medzi prvnima. Muj prvni ,,plynak,, S1203 mel splynovac z jesterky...a nasledovali dalsi...zadna profi firma...slo o par tuctu aut za par let...ale o to lip vse udelane.Takze neco malo o tom vim.Nutno rici ze legislatyva neexistovala a splynovace byli jen pro karburatory.Ano je to davno....ale zakladny principy se nezmenili! ,,odbornika,, co by mi chtel u benzinaku obmedzovat privod vzduchu bych hnal od auta zasranym kostetem uz tenkrat!12. Re: Špatně startuje 06. 08. 2015 - 08:05
cirus (10):Jak jsem psal, laik a teoretik. Chybí Vám zkušenosti. Já jsem také viděl spoustu i větších zplynovaných motorů. Na internetu si kupujte co chcete a kde chcete, pokud vůbec víte, co máte kupovat. Ale do auta můžete namontovat pouze homologované díly tady schválené do provozu. Takže ne cokoli. Možná ještě dnes se najde ve Státech nějaké původní zařízení, které se používalo pro přestavbu podobných motorů na plyn. Dovážela se tam kdysi z Holandska. Byla trochu sofistikovanější. Ten mix ale stejně fungoval na principu omezení přívodu vzduchu do motoru. Měl v sobě jakousi membránu, která se přivírala nebo otevírala. Mělo to ovšem omezenou životnost a dost diskutabilní spolehlivost. Omezování nasávaného vzduchu je samozřejmě kontraproduktivní a omezuje limity výkonu motoru. Ale 93Sub, s TBI, bohužel jinou možnost nemá, tak jak motory s karburátorem. Můžu Vám garantovat, že všechna tahle kdysi přestavovaná auta, měla přicpané sání. Aby alespoň trochu obstojně fungovala. V současnosti jsou rozšířené systémy vstřikování LPG. To se ale toho TBI netýká. Tam to nelze aplikovat. Na to by musel někdo vymyslet a vyrobit a nechat schválit do provozu zvláštní řídící jednotku. To stojí spoustu práce a peněz a v současnosti to nikdo dělat nebude, protože se mu to nevyplatí. Těch aut, resp. zájemců není dnes už mnoho. Tenkrát ta technika a technologie nebyla. A pochybuji, že by dnes eventuální zájemce o takovou přestavbu ( individuální), chtěl zaplatit nějakou nesmyslnou cenu. Je zbytečné s Vámi o tomhle diskutovat, když o to mnoho nevíte a pochybuji, že pánovi od 93Suburbanu, je tahle diskuse k něčemu.11. 06. 08. 2015 - 03:11
zvaneni o obmedzeni prutoku vzduchu je imho stejna picovina jako u karburatoroveho motoru pricpavani filtru namisto toho abych na karburatoru otocil srobem sitosti!10. Re: Špatně startuje 06. 08. 2015 - 03:07
Butterfly (9):jako diletant musim rici ze jsem videl zplynovane kurva vetsi motory! A ty splynovace byli primerene velky. Dnes v dobe internetu znamena ,,na trhu,, ze kupuji cokoli a kdekoli....Ale pevne verim ze i primo v CR budou k sehnani sistemy ktery V8 nakrmi spolehlive! Dalsi vec je ze 6mm trubkou protece kurevsky hodne LPG a docela pochybuji ze bi zrovna tohle sistem OBMEDZOVALO! No a na zaver....problem s nedostatkem paliva muze nastat jen ve vetsim zatizeni! Coz nastane i v pripade ,,uskrceni,, sytost zmesy lze upravit prydanim LPG nebo obmedzenim vzduchu! A muzu ti garantovat ze jen opravdovej diletant voli tu tvou druhou cestu! Pokud je vuz limitovanej kapacitou splynovace tak ho nadstavim na normalni sytost pri normalnim prutoku a jen proste nebudu mit moznost ,,otevirat sani,, naplno...obmedzenim vzduch neni techniciky mozne ziskat VUBEC NIC!9. Re: Špatně startuje 06. 08. 2015 - 02:34
cirus (7):V celku logický pohled laika. Větší reduktor(nebo ten, co by vyhovoval) na trhu není. Pokud má pán rozvod plynu na autě měděnou trubkou(od nádrže k reduktoru) tak má vnitřní průměr 6mm a rovněž multiventil v nádrži má stejný výstupní průměr a také ostatní komponenty po cestě. Takže 8mm trubka jaksi nic neřeší a tím pádem dva reduktory( nebo jeden větší, pokud by existoval) také ne. Stejně bude jeden přetlačovat druhý. Dva reduktory jsou možné, ale montují se z trochu jiného důvodu.8. Re: Špatně startuje 05. 08. 2015 - 16:01
Butterfly (6):tohle jsou proste zvasty nekoho kdo veci dela tak aby bezeli...ne tak aby bezeli SPRAVNE! Chce to vic nez drat,kleste a znalosti z oboru zemedelstvi....7. Re: Špatně startuje 05. 08. 2015 - 15:57
Butterfly (6):tomuhle nerozumim z principu.Zakladne nastaveni mnozstvi plynu je podle mne zavisle od jinych faktoru.Velikost splynovace (jeho kapacita) a nadstaveni splynovace jako takoveho...pricpavat sani je u tehle motoru podle meho fatalni nezmysl! Nedava logiku tvrzeni ktere ctu...pokud by tak bylo pouziju vetsi splynovac nebo splynovace dva...je nutny nakrmit pozadovanej prutok vzduchu...nejake omezovani prutoku...z toho mne boli hlava! Podobnej nezmysl ,,Víc plynu k reduktoru stejně tou 6mm trubkou od nádrže neprojde,, Vzdit to je kyrva kapalina v ty trubce...a pokud nestiha tak je potreba 8mm nebo kolik je potreba...jako nic nez teorie ale nemuzu proste akceptovat tvrzeni ktere popiraj zkladni principy motoru!6. Re: Špatně startuje 05. 08. 2015 - 06:33
Ewing (5): Sání budete stejně muset přicpat. Bez toho Vám ten motor pořádně nepojede( na plyn). A žere to hodně, ať máte směs moc chudou nebo moc bohatou, resp. ať máte plynu málo nebo hodně. Ten motor není schopen nasát větší množství plynu. Proto se přicpáním sání vytvoří trochu podtlak a nasaje to více plynu. Jak moc přicpat je věc zkoušení aby motor šel optimálně. Víc plynu mu nedodáte, ani kdybyste měl třeba dva reduktory. To by musely mít ty trubičky u mixu průměr alespoň 12mm a to tam nedostanete. Víc plynu k reduktoru stejně tou 6mm trubkou od nádrže neprojde. Ventily a šroubení mají také malý průměr, takže tudy cesta také nevede. Lépe nakrmit motor můžete opravdu jen přicpáním sání. Pak je to laborování a vytváření spousty kompromisů.4. Re: Špatně startuje 04. 08. 2015 - 07:16
Ewing (3):To jste si asi moc nepompohl. Ten kroužek pod airboxem je jen levnější náhrada toho původního mixu. Přívod vzduchu do airboxu musíte přicpat stejně. Takhle to moc plynu také nenabere. Máte stále moc chudou směs a dlouhodobým ježděním na chudou směs vystavujete motor o dost vyšším teplotám při spalování a možnému poškození. Trubičky nad vstřikovači nic moc neřeší. Nejlépe je přivést plyn přímo nad klapky, pod vstřikovače benzínu. Je dost rozdíl, jestli fučí plyn někde nahoře a nebo přímo do klapek.2. Re: Špatně startuje 03. 08. 2015 - 07:25
Ewing (1):A jaký byl důvod vyměnit ten předchozí mix ? U TBI je přestavba na LPG jako u karburátoru. Takže musíte nutně nějak přicpat sání, aby vzniklým podtlakem motor nasál více plynu. Jinak to nejede a optimálně to vyladit je na delší dobu, tak aby to startovalo, drželo dobře volnoběh a ve středních otáčkách nějak fungovalo. Nahoře to budete mít vždycky chudé. Jde o to vytvořit nějak kompromis, který bude vašim potřebám vyhovovat. Nevím, v čem je ten nový mix jiný, ale asi to bude obdoba stávajícího. U karburátoru nebo tady toho monovstřiku(TBI) je nejlepší a optimální, dostat přívod plynu co nejblíže klapkám. Pak nemusíte tolik přicpávat sání(někdy vůbec). To přicpané sání se pak nelíbí motoru při jízdě na benzin. Z Vašeho popisu není zcela jasné, jak to zařízení vypadá a funguje. Předpokládám, že opětovný start probíhá na benzin. V tom případě, to vypadá asi na problém, že při startu tam máte ještě i plyn. Trvá mu déle než dojde nebo se odpaří. Pak tam jde navíc benzin a pro motor jsou obě paliva pro start moc. Zkuste startovat s naplno otevřeným plynem, jestli se start nezlepší. Ideální je startovat přímo na LPG(bez benzinostartu). Pokud to tak máte, tak je pravděpodobně asi málo plynu, pro start nebo málo nabohacená směs. Těžko soudit, z Všeho popisu není jasné, jak to máte na autě udělané. To byste měl řešit s plynařem, co dělal přestavbu nebo ten mix.Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)