7655. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 14:16
vladyk (7653): Ano, umí. Většina dnešních elektromobilů má schopnost V2L, V2H nebo V2G.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7654. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 14:07
vladyk (7640): u Vojty se ukazuje to, že není elektrikář a ani strojař. Ono to někde v tý hlavě musí bejt. Závidím ti, že to dokážeš takhle shrnout, já bych to ani na x-násobku řádků nedal.Ford - auto pro ty, co se niceho neboji. Sralbotkove voli jinou znacku :-)
7653. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 13:57
Bob Ash (7652):Nerozumím a ani to netvrdím - nezajímaj mě. Pokud je opravdu každej elektromobil schopen stabilně dodávat na nějakej výstup střídavý napětí potřebné hodnoty s frekvencí v toleranci +- půl procenta, je to určitě bezva. Jenže ty zas moc nerozumíš tý přenosový soustavě an sich, tak se to celkem srovnává. A tím bych to uzavřel. Ale kdybys chtěl, můžu ti domluvit schůzku s lidma, co se tím živěj a dokonce o tom i přednášej. Nebo s lidma, co si takovej chytrej barák (zatím tedy bez elektromobilu) zařídili, protože to uměj. Fakt to není nic jednoduchýho a nelze spoléhat na to, že to nějakej "pan ToSe" vyřeší za dekádu tak, aby to šlo používat ve velkým a bezbolestně pro každýho Lojzu, mimo jiné i proto, že se bude muset leccos překopat za slušný prachy.Rubas nema kapsy...
7652. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 13:46
vladyk (7640): Nicméně moje primární reakce byla na tvoji větu:Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7651. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 13:45
vladyk (7649): Tak ještě jednou a pomalu.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7650. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 13:30
tonny (7642): Proč je podle tebe lepší mít pár velkých zdrojů, který budou z principu dál od místa spotřeby (a tedy budou klást větší nároky na přenosovou soustavu), než mít spousty malých zdrojů přímo v místě spotřeby?Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7649. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 13:28
Bob Ash (7647):Hele, to fakt nemá cenu. Já už k tomu nic psát nebudu, velká zeď, malá lopata a málo hrachu.Rubas nema kapsy...
7648. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 13:27
Joe (7641): A ve chvíli, kdy se ti najednou skokově změní výkon (nebo odběr) v síti, tak je mít připojenejch pár set tisíc v reálným čase říditelnejch baterek:Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7647. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 13:19
vladyk (7640): Jak že se do každý káry měnič dávat nebude? A to, že se každý auto dá nabíjet AC i DC a to AC dokáže i pouštět ven, samozřejmě v patřičný frekvenci, se děje jak?Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7646. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 13:04
tonny (7642):Myslím, že už jsme k tomu řekli vše, co se říct dalo, a další kola nemaj cenu :-) Maximálně tak ještě vysvětlit, jak funguje transformátor :-PRubas nema kapsy...
7645. 28. 03. 2024 - 12:59
Na druhy strane jsou zde pro to jine podminky nez napriklad v CR... a jinak rozlozena spotreba.Takze aplikovat tohle u vas presne tak jak to je zde uplne nepujde.7644. 28. 03. 2024 - 12:57
problem je cena...vetrniky a solary produkuji tak levnou energii ze jim nelze konkurovat. Texas muze bejt prikladem... mame vlastni sit a nejvetsi narust intalace tehle zdroju v USA (v nekterych ohledech na svete) A zatim to zvladame....7643. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 12:53
tonny (7642):myslim ze nikdo tohle nepopira,taky netvrdim ze elektromobily a batetie jsou reseni...pouze rikam ze elektromobily stabilitě site neskodi a naopak pokud se nadstavi spravna cenova politika tak muzou bejt siti prospesny.7642. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 12:47
Joe (7641):Já se nebudu dohadovat. Jsem jen blbej elektrikář který v energetice pracuje celý život, zpočátku zaměstnán u JME a dále jako OSVČ spolupracuji s eg.d, (odděleno od e.on). Nejsem ale žádný vrcholový manažer, jen pracuji a reviduji zařízení VN/NN.Ford Explorer 4.0 - 1998, Toyota Sienna 3,5 - 2007, Toyota Corolla Verso 1,8 - 2006, Ford Maverick 2,3 - 2004
7641. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 12:20
tonny (7628):Daleko větší prdel je, že nejenom že je potřeba generátory které vykryjí špičku kdy je energie málo, tak ale také maření přebytečné energie kdy jí je moc :-)Amerika, to nejsou jenom mrakodrapy, dálnice, velká auta, Harley Davidson, Hank Williams, Coca Cola nebo Jim Beam. Ale mě to budete těžko vysvětlovat ...
7640. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 10:09
Bob Ash (7635):No a to je přesně ono.Rubas nema kapsy...
7639. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 06:39
Bob Ash (7638):Ano, pomůžou. Ale nejsou všespásné a základ v síti musí být tvrdý zdroj.Ford Explorer 4.0 - 1998, Toyota Sienna 3,5 - 2007, Toyota Corolla Verso 1,8 - 2006, Ford Maverick 2,3 - 2004
7638. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 00:20
tonny (7637): Baterky nepomůžou s problémem, kdy jsou přebytky výroby v čase jinde než přebytky poptávky? To je mi ale novinka, já jsem myslel, že přesně na tohle jsou baterky ideální...Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7637. Re: Vejfuk vod elektriky 27. 03. 2024 - 22:27
Bob Ash (7635):Tou rotující hmotou myslel tvrdým zdrojem, což FVE zrovna není. Nepomohou tomu ani baterky. Hádat se nebudu, nemá to cenu.:o)Ford Explorer 4.0 - 1998, Toyota Sienna 3,5 - 2007, Toyota Corolla Verso 1,8 - 2006, Ford Maverick 2,3 - 2004
7636. Re: Vejfuk vod elektriky 27. 03. 2024 - 22:22
vladyk (7633): Já v bedně nevídám nikoho, ale z těch, co o tom veřejně a nahlas mluví, je těch mamlasů co tomu nerozumí dost na obou stranách a obávám se, že na tý straně "konzervativních expertů" jich je o dost víc, protože ti často mají jako hlavní argumentaci to, že jsou přece "odborníci na techniku" a to jim dává pocit, že se nemusej snažit rozumět konkrétní problematice.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)