1259. Re: 17. 02. 2019 - 15:42
petrklm (1256):Je to marny. Vojtovi a musim napsat i jemu podobnym nedochazi, jak velkou hustotu energie maji dnesni fosilni paliva a proto jak zasadni by ta zmena ekektrorozvodne infrastruktury musela byt. Proto se vsichni, kdo maji s energetikou neco spolecneho, pri techto zelenych utopiich chytaji za hlavu.1975 Cadillac Eldorado Convertible, Bombay Yellow (Vanilka); 1993 Cadillac Sixty Special (Charlotte)
1258. Re: 17. 02. 2019 - 15:36
Bob Ash (1257):hele Vojto, zase kličkuješ. Nedovedu si představit, jaký podmínky maj dealeři Porsche v USA. Zato vím, jaký podmínky maj čerpačky tady u nás.Ford - auto pro ty, co se niceho neboji. Sralbotkove voli jinou znacku :-)
1257. Re: 17. 02. 2019 - 15:17
petrklm (1256): Dneska se nabíjí velmi praktickejma 50 kW (ChaDeMo) nebo 100 kW (Supercharger). To je sice pořád o dost míň než 350 kW, ale očividně je to realizovatelný.www.autickar.cz
1256. Re: 17. 02. 2019 - 14:58
Bob Ash (1254):nějak si neuvědomuješ, jak obrovskej výkon bude muset bejt k rychlý nabíječce přivedenej, to rozhodně nepůjde kabelem, kterej zásobuje benzínku proudem, ten bude proti tomu pro nabíječky naprosto směšnej. A jsme u tý infrastruktury - pokud se bude nabíjet 400V a 25A, což dá velmi teoretickejch 10kW, budou stačit celkem normální kabely. Pokud chceš 350kW a taky chceš nabíjet víc aut najednou (benzín taky čepuje najednou třeba 10 vozů), dostáváš se do dimenzí, který se dneska dávaj na stožáry vysokýho napětí. To všechno se bude muset vybudovat, na rozdíl od lodní dopravy, potrubních řádů, železnic a silnic, po kterejch se dopravuje ropa (nafta, benzín...) k benzínkám dodneška.Ford - auto pro ty, co se niceho neboji. Sralbotkove voli jinou znacku :-)
1255. Re: 17. 02. 2019 - 14:40
Bob Ash (1253):o tom ale ten článek neníFord - auto pro ty, co se niceho neboji. Sralbotkove voli jinou znacku :-)
1254. Re: 17. 02. 2019 - 14:19
Butterfly (1251): Bezkontaktní nabíjení je taky ve hře a už se to zkouší, ale spíš bych to tipoval na kombinaci relativně pomalých nabíječek v garážích, případně u parkovacích míst, s rychlými nabíječkami rozmístěnými jako benzínky.www.autickar.cz
1253. Re: 17. 02. 2019 - 14:16
petrklm (1252): To nevyřeší legislativa ani Brusel, to vyřeší někdo, kdo bude chtít prodávat elektromobily a proto investuje do nabíječek. V případě ČR to bude nepochybně Volkswagen, protože ten jednak má ty 350 kW nabíječky (Porsche je VW) a druhak tady prodá zdaleka nejvíc aut.www.autickar.cz
1252. Re: 17. 02. 2019 - 09:32
Butterfly (1251):a zvlášť u nás, kde legislativa čeká, co nám nařídí z Brusele:Ford - auto pro ty, co se niceho neboji. Sralbotkove voli jinou znacku :-)
1251. Re: 17. 02. 2019 - 08:21
Bob Ash (1246):Myslel jsem tou infrastrukturou především nějaký bezkontaktní způsob napájení. Kopírovat systém čerpaček na benzín, stavěním obdobné sítě nabíječek, beru jen jako nějaký počáteční stav. Pro rozjezd. Jinak to celkem smysl nedává. To by se nikam , de facto, neposunulo. Asi je to i celkem nehospodárný systém.1250. Re: 17. 02. 2019 - 08:06
Vencos (1247):jo me baterka v 3210 taky jede kdyz ji vybalim, ale mam pocit ze ten týden jak kdysi už urcite neda.1249. Re: 16. 02. 2019 - 19:01
petrklm (1248): Ne, tebe výdaje za půl mega nečekaj, protože nemáš moderní luxusní sedan, ale fullsize konstrukčně z konce 70. let. Na novým Continentalu za půl milionu kilometrů rozhodně výdaje za půl mega budou. A nejen na novým, když budeš chtít udržovat libovolnej moderní luxusní sedan z 90. let v perfektním stavu a najet s ním půl milionu kilometrů, tak si můžeš bejt sakra jistej, že to toho půl mega bude stát. Ať už to bude Continental (myslím ten s 32V Intechem vpředu štorcem), Sevilla STS, Jaguar XJ, BMW 7er E38, eskovej Mercedes, cokoliv.www.autickar.cz
1248. Re: 16. 02. 2019 - 16:44
Bob Ash (1245):"Na eskovým Mercedesu nebo sedmičkovým BMW (nebo třeba Lincolnu Continental, to už je jedno) toho za půl milionu kilometrů budeš jen na věcech, který v elektromobilu nejsou (motor, převodovka) nebo jsou jednodušší/míň namáhaný (brzdy), naopravuješ rozhodně za víc peněz než je cena baterky." Opravdu si myslíš, že když mám v Lincolnu 360tis. km s původním motorem a převodovkou, tak příštích 120tis. km mě čeká výdaj půl mega?Ford - auto pro ty, co se niceho neboji. Sralbotkove voli jinou znacku :-)
1247. Re: 16. 02. 2019 - 16:09
aspetras (1244): příklad 1) NiMh aterka v Nokii 5110 stále funguje. Příklad 2) Baterka v Priusu z roku 2010, co jezdil jako rakouskej taxík a má najeto 400k, funguje. U Priusu a Hondy Insight to taky bylo 10+ let, co vydržely baterky a umíraly hlavně v autech s extrémnim nájezdem.1246. Re: 16. 02. 2019 - 14:25
Butterfly (1243): S tou částečně hromadnou přepravou máš pravdu, minimálně ve větších městech. Jakmile začnou taxikářský služby typu Uber nebo Taxify (taxík na zavolání a zaplacení mobilní aplikací) používat ve městech autonomní auta, většina lidí přestane na ježdění v centrech velkých měst používat svoje auto, protože to bude pitomost. Ostatně už teď dává větší smysl zavolat si z Vinohrad do Holešovic taxíka za stovku, než dvakrát hledat místo k zaparkování.www.autickar.cz
1245. Re: 16. 02. 2019 - 14:21
aspetras (1244): Baterky u Tesly Model S vydržej, co jsem tak četl, průměrně zhruba 500 - 600 tisíc kilometrů, než spadnou na snad 90 nebo možná 80 % kapacity, kdy už je dobrý je vyměnit. Přesnějc by to věděl Mira9, ten ojetý esko měl. Každopádně i s aktuální cenou snad půl mega za novou baterii (měla by se dostat na 10-12 tisíc dolarů, dokonce si u Tesly můžeš tu výměnu za tyhle peníze předplatit) to nejspíš neposune celkový náklady na servis nad úroveň benzínovýho auta stejný kategorie. Na eskovým Mercedesu nebo sedmičkovým BMW (nebo třeba Lincolnu Continental, to už je jedno) toho za půl milionu kilometrů budeš jen na věcech, který v elektromobilu nejsou (motor, převodovka) nebo jsou jednodušší/míň namáhaný (brzdy), naopravuješ rozhodně za víc peněz než je cena baterky.www.autickar.cz
1244. Re: 16. 02. 2019 - 08:49
Butterfly (1243):jeste by me zajimalo, jak na tom bude treba desetileta ojetina s baterkama. Aby nebylyntak vyzdimany z neustalyho rychlonabijeni, ze pak nwdaj ani pulku dojezdu. A to by se na cene pekne projevilo..1243. Re: 16. 02. 2019 - 08:37
Bob Ash (1236):U nás v lese zase tak hustej provoz není a jízdní pruhy jsou takový, jaký si udělám. S akcelerací není problém. Také je to boží. Daňový zvýhodnění baterkoaut zatím není.1242. Re: 15. 02. 2019 - 22:09
Bob Ash (1241): ta tesla to umí kouzelně, to je pravdaprivbox@seznam.cz tel: 603510691
1241. Re: 15. 02. 2019 - 22:05
Mirek (1240): S normálním autem se to tak z principu neřeší. S Teslou je hezký, že to můžeš udělat a proplout provozem s lehkostí a grácií, ne jako když týráš benzínový auto (a nepotřebuješ na to ani plnej plyn). Prostě takový to příjemný vědomí, že rychle sice jet ani moc nechceš, ale když potřebuješ, můžeš dle potřeby změnit svoji rychlost na téměř jakoukoliv jinou rychlost.www.autickar.cz
1240. Re: 15. 02. 2019 - 21:45
Bob Ash (1236): neodpustím si, situace, kdy "Typicky když na víceproudovce potřebuješ z pruhu do pruhu a máš málo místa." se už jen z principu neřeší tak, že "Jedeš 60 v pravým, pohneš nohou a v tu chvíli jedeš 80 v levým"...privbox@seznam.cz tel: 603510691
Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)