7666. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 23:18
vladyk (7665): Na to by určitě uměl odpovědět Mira9, kterej ty wallboxy vyrábí...Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7665. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 22:52
tonny (7664):O tom jsem ještě neslyšel, ale ruče ten dotaz přesunu na jiný forum. Taky by mne to zajímalo.Rubas nema kapsy...
7664. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 19:40
vladyk (7663):Jen se chci zeptat, jestli ses setkal nebo slyšel o problému proudových chráničů typu A, kdy ho může ovlivnit sousedův walbox kde jsou B-éčkové v pořádku ale ten sousedův typu A přestane fungovat?, nevypne. Byl jsem minulý týden na školení RT při veletrhu Ampér 2024 a tam nám to školitel z TIČR říkal. Slyšel jsem to poprvé. Naštěstí cena chráničů typu B již několikanásobně klesla ale musí se s tím počítat a do budoucna je povyměňovat.Ford Explorer 4.0 - 1998, Toyota Sienna 3,5 - 2007, Toyota Corolla Verso 1,8 - 2006, Ford Maverick 2,3 - 2004
7663. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 17:42
Bob Ash (7662):Ale dokážeme relativně rychle konvergovat :-) a dokonce slušně.Rubas nema kapsy...
7662. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 16:42
vladyk (7660): Tak možná se bavíme o jiných věcech.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7661. 28. 03. 2024 - 15:38
MMCH tenhle článek je sice v tomto vlákně mocným úkrokem stranou, ale myslím, že je to pěkná ilustrace způsobu uvažování některých hlasatelů "světlejch zítřků bez přechodu" :-)Rubas nema kapsy...
7660. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 15:30
Bob Ash (7656):S těmi daty po drátě ses docela trefil, protože já byl přímo u toho, když ta do té doby nepřekonatelná teoretická rychlost (už si nepamatuju, kolik bit/s to bylo, něco přes 33k?) padlaRubas nema kapsy...
7659. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 14:34
petrklm (7658): Já nemám pravdu. Automobilky a špičkoví odborníci na energetiku, kteří společně vytvořili standard V2G, mají patrně pravdu, nebo jí minimálně mají víc než elektrikář, případně v lepším případě učitel na druhořadý vysoký škole (prvořadý vysoký školy u nás nejsou).Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7658. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 14:27
Bob Ash (7657):jen doložit technický argumenty by zabralo asi tolik místa, kolik se tady o tom prokecalo. A jinak máš pravdu, protože jí máš vždycky, že? Hm, a to jsem nechtěl bejt osobní...Ford - auto pro ty, co se niceho neboji. Sralbotkove voli jinou znacku :-)
7657. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 14:24
petrklm (7654): Akorátže jste tradičně ani jeden nepoužili žádnej technickej argument, proč to nejde. Jen "to je složitý", případně "lidi říkaj, že...".Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7656. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 14:23
vladyk (7653): Jinak o chytrým řízení energie v domácnosti jsem se bavil s lidma, který ty wallboxy prodávaj a instalujou, protože jsem pro ně o tom psal texty, takže jsem to první musel pochopit. Viděl jsem tu věc v reálným čase fungovat, vím jak a proč to dělá.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7655. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 14:16
vladyk (7653): Ano, umí. Většina dnešních elektromobilů má schopnost V2L, V2H nebo V2G.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7654. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 14:07
vladyk (7640): u Vojty se ukazuje to, že není elektrikář a ani strojař. Ono to někde v tý hlavě musí bejt. Závidím ti, že to dokážeš takhle shrnout, já bych to ani na x-násobku řádků nedal.Ford - auto pro ty, co se niceho neboji. Sralbotkove voli jinou znacku :-)
7653. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 13:57
Bob Ash (7652):Nerozumím a ani to netvrdím - nezajímaj mě. Pokud je opravdu každej elektromobil schopen stabilně dodávat na nějakej výstup střídavý napětí potřebné hodnoty s frekvencí v toleranci +- půl procenta, je to určitě bezva. Jenže ty zas moc nerozumíš tý přenosový soustavě an sich, tak se to celkem srovnává. A tím bych to uzavřel. Ale kdybys chtěl, můžu ti domluvit schůzku s lidma, co se tím živěj a dokonce o tom i přednášej. Nebo s lidma, co si takovej chytrej barák (zatím tedy bez elektromobilu) zařídili, protože to uměj. Fakt to není nic jednoduchýho a nelze spoléhat na to, že to nějakej "pan ToSe" vyřeší za dekádu tak, aby to šlo používat ve velkým a bezbolestně pro každýho Lojzu, mimo jiné i proto, že se bude muset leccos překopat za slušný prachy.Rubas nema kapsy...
7652. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 13:46
vladyk (7640): Nicméně moje primární reakce byla na tvoji větu:Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7651. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 13:45
vladyk (7649): Tak ještě jednou a pomalu.Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7650. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 13:30
tonny (7642): Proč je podle tebe lepší mít pár velkých zdrojů, který budou z principu dál od místa spotřeby (a tedy budou klást větší nároky na přenosovou soustavu), než mít spousty malých zdrojů přímo v místě spotřeby?Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7649. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 13:28
Bob Ash (7647):Hele, to fakt nemá cenu. Já už k tomu nic psát nebudu, velká zeď, malá lopata a málo hrachu.Rubas nema kapsy...
7648. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 13:27
Joe (7641): A ve chvíli, kdy se ti najednou skokově změní výkon (nebo odběr) v síti, tak je mít připojenejch pár set tisíc v reálným čase říditelnejch baterek:Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
7647. Re: Vejfuk vod elektriky 28. 03. 2024 - 13:19
vladyk (7640): Jak že se do každý káry měnič dávat nebude? A to, že se každý auto dá nabíjet AC i DC a to AC dokáže i pouštět ven, samozřejmě v patřičný frekvenci, se děje jak?Ceterum censeo ruSSiam delendam esse.
Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)