Příspěvky od počátku aľ do odpoledne 9. září 2002
24. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 15:18
Inak poslal som Ti mail na usmotors. Neviem ci si tu postu citas...23. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 15:17
No třeba v manuálu na nejnovější Pajero s automat najdeš že maximální ustálená rychlost se doporučuje 140 km/h. A to je off-road, kde by měla být převodovka naddimenzovaná. No popravdě ona toho převodovka snese více, než se zdá. A výrobce vždy počítá s rezervou. Na ten chladič bych se podíval. No a pak uvidíš. Normálně se stane, že vroucí olej ze skříně začne vyhazovat ven. Tak stačí to chvilku nechat být a pak by to mělo zase fungovat :) Ale to jsou extrémní záležitosti a tím tě tak jen straším . Imho těch 160 by to mělo jezdit v pohodě. Ale víc už bych najezdil už i pro povahu auta.
22. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 15:11
Ono to s maximalnou rychlostou americkych aut aj celkom chapem. Ked sa max povolena rychlost na cestach v usa pohybuje okolo 65mph. Ale s tymi 150km/h som trocha prekvapeny. V sucasnosti jazdim dlhodobo dialnice okolo 160 (sem tam viac, ale nad 180 mi uz zapina automaticka brzda vpravo vedla mna :))), tak s vedomim ze kupujem nieco vacsie (naprava, motor), viac pohodlne a komfortne som si myslel ze by to ani pre ten pontiac nemal byt problem. Ten pridavny chladic si zistim, aj ked sa mysim ze ta moja cestovna rychlost na dialnici ostane niekde okolo 160 a tych 150 si nemyslel ako to uplne kriticke maximum kde je uz teplota na svojom povolenom maxime :-) Asi to bude chciet vyskusat, previes sa po dlhsej trase.21. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 15:05
No uvidíš až se projedeš. Musíš brát to, že při vysoké rychlosti kdy je zapnuté OD auto nemá téměř žádnou sílu. Maximálka Chryslera byla po rovině 180 i když jsem měl otáčky kolem 3.000. Prostě to dál nejelo. Těch 200 respektivě poté 210 jsem měl z mírného dálničního kopce. Až se projedeš tak uvidíš. Vyzkoušej si cestu po silnici i po dálnici. Jo ještě něco. Automat a hlavně americký automat nema rád vysokou ustálenou rychlost. Můžeš ho zničit, protože se přehřeje a pak se můžou spálit lamely. Maximální rychost bych viděl tak kolem 150 km/h. Nicméně záleží jestli je auto vybaveno přidavnách chladičem převodovky. Americké auta pro EU to vesměs mají. Originál USA zase vesměs ne :) Nejdřív tuto informaci zjistit až pak jezdit :)
20. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 15:04
S tym zrazom aj mne je luto. Kazdopadne dufam, ze coskoro sa stanem stastnym majitelom americkeho auta a to uz potom podobne akcie asi nebudem vynechavat :-) Ad 3.500ot/min pri 200km/h to je celkom sila. Mne na vectre pri 200 toci tusim nieco cez 5000, ale je pravda ze to mam sportovo sprevodovane. Ale ten rozdiel aj tak markantny.19. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 15:03
Samozřejmě že tempomat ubírá a přidává plyn. Jenže dělá to tak "mikro" že spotřeba klesá. Když držíš 200km pazouru na pedálu, tak co to asi udělá se spotřebou.... Tyhle "zkušenosti" mají lidi co mají auto v základu a vymýšlejí si důvody proč to nechtít, protože na to nemají prachy... To je jako s klimatizací. Jedné slečně když si kupovala novou Octavku bylo doporučeno aby si místo klimatizace koupila střešní okno, protože bude s klimatizace nemocná.... no tak má střešní okno a dle jejího vyjádření si zase nechá od někoho poradit. A to střešní okno stojí stejně jako klima...
Ad. OD zase nejsem odborník na automaty, abych ti mohl vysvětlit co se kde v automatu hejbne... :) Nicméně se dá řici, že když se sepne OD tak charakteristika motoru je podobá s charakteristikou manuálu. Nicméně jen při ustálené jízdě, nebo mírné akceleraci, jakmile je akcelerace prudší tak se OD rozepne a pak to má tu klasickou charakteristyku automatu. Takové to prokluzování kdy auto dohání otáčky. Nicméně to neplati při velmi vysoké rychlosti. Tam se ti OD už nerozepne. Taky proto bude mít auto mnohem méně síly a charakteristikou je to něco jako volnoběžný stupeň, nebo 6st u manuální převodovky. Tedy čistě ekonomická záležitost. Jinak ty otáčky jsou podle mě nižší než u manuálu. Já jsem s Chryslerem točil 3.500 ot/m při 200 km/h u Cadillacu otáčkoměr není :)
Škoda, že jsi nebyl na srazu byl tam Trans Sport a viděl by si jak hodně rychlé umí být rodinné auto. Ve sprintu mu to jezdilo hodně pěkně a i v jízdě zručnosti se tam točil kolem kuželů jedna báseň. No podíval bych se na ty 3.8 motory, protože ty jezdí jak šlak.
18. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 15:02
Dalsia pozitivna sprava. Od niekoho som totiz pocul nazor, ze tempomat udrzuje rychlost nejakym neustalym "mikro" pridavanim a odoberanim plynu co si jazdec ani nepovsimne. A tym padom nie sice vyrazne ale malicko zvysuje spotrebu auta :-) Este jedna otazocka k OverDrive. Ked sa "zopne" priamo prevodovka s kolesami, tak lisi sa to nejak od klasickeho manualu, ked mas zaradenu rychlost a tm padom takisto nedrzis spojku? Alebo sa jedna o nejake ine prepojenie cim sa este viac znizia otacky motoru.17. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 14:51
Tempomat nebo v řeči americké "Cruise control" je zařízení na udržování konstatní rychlosti a to i do kopce, či z kopce.
Až pojedeš rychlostí, kterou by jsi chtěl cestovat tak zmačkeš tlačítko "set" a pustíš plyn. Auto pak pojede požadovanou rychlostí. Zrychlování, nebo zpomalování můžeš provádět na ovladači tempomatu. Tlačítka bud můžeš držet a auto pak zrychluje, nebo zpomaluje nebo jen mačkat a každé zmáčkutí jsou asi 2MPH v rychlosti.
Když zmáčkeneš plyn, a třeba někoho na dálnici předjedeš tak zase plyn můžeš pustit a auto se postupně dostane na nastavenou hodnotu tempomatu. Jiné je to když chceš brzdit. Jakmile zmáčkneš brzdu, tak se tempomat deaktivuje a nadále není funkční, ale rychlost má stále uloženou v paměti. Stačí když na tempomatu zmáčneš tlačítko "Resume" ,tempomat se opět aktivuje a docela rychle se dostane na původní rychlost. Nicméně rychlost si pamatuje jen při této situaci, pokud vypneš tempomat (vypnout tempomat a deaktivovat brzdou je něco jiného. Tempomat má většinou své tlačítko na zap/vyp) nebo vypneš motor. Dojde k vymazání paměti.
Jinak tempomat funguje až od určité rychlosti cca 45-60 km/h, tedy nelze ho rafinovaně využivat k odjezdům z křižovatky jen za pomocí zmáčknutí tlačítka :)))
co se týče vlivu na spotřebu tak má a to poměrně výrazný. Velmi výrazným způsobem totiž snižuje spořebu. Ale to je poměrně logické.
16. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 14:50
Diky ace za podrobne vysvetlenie. Povodne som mal obavy z toho ze sa s automatom tazko bude dat jazdit "na spotrebu". Ale ako vidim ten system "OD" je vlastne stavany na co najnizsiu spotrebu. Velmi sa mi to paci. A ako pises, v pripade obehovania nejakej kolony tam staci zaradit nejaky ten program "3" a auto sa chova sportovo. Cim dalej tym viac sa utvrdzujem v tom, ze to auto bude asi idealne na tie moje dlhe trasy. Cez vikend som bohuzial z casovych dovodov ziadne auto neskusal ale chystam sa tento tyzden obvolat nejake inzeraty a najst nejakych kandidatov. Ked ich budem mat urcite sa ozvem a rad by som vyuzil moznost zobrat na tie jadzy nejakych odbornikov. A este mozno otazka na zaber. Ako je to s fungovanim tempomatu? Predpokladam, ze tam nastavim rychlost ktoru auto automaticky udrzuje. - Co sa stane v pripade ak pridam plyn a zacnem niekoho obehovat? Po ubrani plynu sa auto znova nastavi na rychlost nastavenu tempomatom? - Co v pripade ak som nuteny brzdit. Po uvolneni brzdoveho pedala auto znova zrychli na nastavenu rychlost? - Ma tempomat nejaky vplyv na spotrebu? diky.15. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 14:45
Ještě technická až si budeš vybírat auto.
1. podívej se na hladinu oleje v automatu. Má vlastní měrku a měří ze jen při nastartovaném motoru.
2. Čuchni si k oleji. Olej musí mít červenou nebo nahnědlou barvu. Nesmí být černou nebo šedivou barvu a hlavně nesmí být cítit spáleninou. Pokud bude a nebo tam budou dokonce žmolky, tak rychle pryč. Pravděpodobně se jedná o zničené lamely.
3. Nesmí cukat. Nejlepší test. Je pomalu pianko se rozjíždět na rychlost do 100 km/h na "OD" do další rychlosti se musí jen "převalit". Cukat může jen když tomu dáváš plnej kotel až na podlahu.
4. Vyzkoušej a jezdi na všechny programy aut. převodovky. Včetně zpátečky, a i "N" z kopce. Z kopce dolů vyřadit chvíli volnoběhem z kopce a pak tam zase šoupnout "D" samozřejmě ne pod plynem...
Co by tě mohlo překvapit, ale je to zcela normální. Auto s automatem při rozjezdu i když mu dáš plnej kotel moc nehrabe. Hrabnou si jen výkonná auta. I když ta 3.8 V6 by mohla. Já měl třeba V6 3.0 Chryslera. A ten jen pokvíknul a rychle akceleroval. Ale gumy jsem nepálil. Ted mám 4.5 V8 Cadillaca a s tím se nedá prudce rozjíždět. Musím zrychlit na 40-50 km/h a teprve potom můžu dát plnej plyn jinak palí pneumatiky a to doslova...
14. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 14:44
V tom, že se nesepne OverDrive (OD) OD je vlastně jednoduše řečeno, druhá spojka v automatu. Při rychlostech nad cca 70 km/h (zaleží na typu auta) se při ustálené jízdně sepne OD a spojí ti na pevno převodovku s nápravou. Tedy nedochází k žádnému prokluzu pro automat tak typické. Což znamená menší spotřeba, menší otáčky, větší komfort (hluk). Nebo se zapíná při vysoké rychlosti i když to držíš pod plynem u těchto motorů klasicky kolem 140. Klesnou otáčky na minimum, ale auto už pak nemá přiliš síly. Respektivě má hodně omezenou. Proto při sešlápnutí plynu na zem, se snaží opět podřadit a zase zvyšit otáčky. Nicméně to jde jen do určitě rychlosti ve 180 si určitě už nepodřadí. No nicméně to je estrémní zacházení s autem. Když pojedeš těch 120-140 tak to bude mít ten efekt, že neulyšíš motor protože bude mít kolem 2000-2500 ot/min a spotřeba bude příjemná. Dobře se to do vypozorovat, když budeš akcelerovat z křižovatky zrychlíš na řekněme 80 km/hod popustíš plyn abys jel pořád těch 80. pak když budeš pozorný ucítíš jemné téměř neznatelné jako by proklouznutí spojky a se pravně sepnul OD.
Když zařadíš program za "D" což je ta "3" malé "D" nebo "D" bez kroužku. Tak to bude mít následující efekt. Auto bude živější a bude mít o něco více síly, bdue řadit méně komfortně, ale zase rychleji, bude řadit ve vyšších otáčkách, bude auto brzdit motorem (na OD auto jede de facto na volnoběch, když pustíš plyn) a když budeš zkoušet maximálku, tak se bude motor pořád vytáček až k jeho maximu (prostě nezařadí 4). Což znamená že bude maximálka nižší. 3 se prostě používá hlavně na:
Předjíždění
Tahání přívěsů
Dlouhodobější stoupání do prudkého kopce
Přibržďování z kopce
Ostatní programy jako je např 2 a 1 popřípadě místo 1 "L" (Low) fungují stejně jako "3". Ale řadí jen do svého stupně a dál nezařadí a mají čím menší program tím větší brzdný účinek.
Jinak nezapomeň, že na křižovatce se nezařazuje "N" (neutrál) ale stojí se pořád na brzdě. Když pustiš brzdu a máš zařazený nějaký rychlostní program tak se auto maličku rozjede. Auto s automatem v kopci necouvá (super věc) No nevím bych ještě. Máš ještě nejaké otázky ?
13. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 14:35
a aky je rozdiel medzi rezimom klasicke "D" a rezimom male "d" eventuelne "3" eventulene "D" bez kruzku?12. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 14:32
No to je jasný. Když jedeš pianko, tak řadí hned. Když držíš plyn až na podlaze, tak řadí až ve svém maximu. OverDrive je standard jen u 4st převodovek u 3st overdrive není. GM respektivě amíci mají automaty fakt vymakaný. Fungují velmi dobře a hlavně spolehlivě, jenom se to chce o ně umět starat. Musí se měnit olej a dávat pozor na další věci.
11. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 14:32
Ono osbne nemam ziadne skusenosti s automatickymi prevodovkami. Ich popisy poznam len z testov :-) Skor mi islo o to ze ci ta prevodovka je schopna radit v zavislosti na okolnostiach pri roznych otackach. T.j. ze aj ked nema rozne rezimy tak pri pomalsej akceleracii radi pri nizsich otackach a naopak pri silnom slapnuti plynu sa chova viac sportovo. Ten rezim OverDrive je u prevodoviek GM standard? Dik.10. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 14:29
Ne GM převodovky nemají režim sportu, nebo jiné režimy. Prostě tam dáš "D" a frčíš. No nicméně, sportovní jízda se u elekronických převodovek (4st) dá nahradit programem hned za "D" většinou je to "3" nebo malé "D" nebo "D" bez kroužku kolem sebe. Ten kroužek je Očko a je to zkratka OverDrive. Když budeš chtít tak to rozebereme do detailů.9. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 14:22
Ja predpokladam ze pri jazde na spotrebu sa mozno dostanem na 10litrov a pri sviznej to pojde rapidne hore. Nevies aku maju automatiku tie auta? Je tam viac rezimov? (sport, normal, manual)8. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 14:13
No to je normální. K ameikám má naštěstí hodně lidí nedůveru, neví jak s ND a kde to servisovat pro hodně lidí nechtějí dávat povinné ručení za tyhle motory. Plyn je u amerik bez problému a to témeř. 90. letá a dřív je pohoda. U novinek nevím7. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 14:08
Este jeden dotaz. Kedze ide o dost velkoobjemove auta tak uvazujem o tom ze by som donho dal namontovat plyn. Nevies nahodu ci to ide v pohode alebo su s tym nejake problemy? (tu nemam namysli problemy s registraciu, STK a tak, ale skor ako sa ten motor po tej prestavbe chova. ci to nie je u tych amerik a tych vecisich objemoch problem) Diky.6. Re: Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 13:34
No hlavní výhoda o proti konkurenci je ta že tohle auto nemůže zreznout. Protože má "plechy" z plastu. Je spolehlivější než Chrysler Voyager a cena ND dílu je též nižší než na Voyager. Už z toho titulu,že Pontiac jakož to automobilka patřící pod General Motors má levnější díly, než právě Chrysler. Náhradní díly jsou dostupné pokud to není spotřebák do maximálně 14 dní. Pokud je to spotřebák (destičky atd...) bud jsou skladem, nebo do velmi krátke doby. cca 5 dní. Nevýhoda je absence autorizovaného servisu a i když je Pontiac jakou si kopíí evropského Opelu v Opelu ti ho neseservisují. Nicméně existují a to v hojném počtu speciální servisy na US automobily. Nicméně platí pravidlo jako u každých servisů, že ne vždy musí být kvalita dostatečná. Nebo zajedeš k nám do Prahy do Cadillac Clubu a kluci ti na něm budou dělat servisní zásahy. Mno jinak máš témeř 100% šanci, že ti ho nikdo neukradne a jak ji sám řekl, díky velkému motoru je zajištěna spolehlivost. I když pravda je ta, že na autě spíš odejdou věci kolem než motor. Americký motor V6 umí jezdit pořád. Stačí mu jen pravidelně vyměnovat kvalitní olej. Ostatní si musíš rozhodnout sám. Jestli se ti nějaký model bude zdát a chceš zjistit stav, tak stačí říci a naši dva členové a velmi dobří přátelé jsou i mechanici, takže za nějaký mírný poplatek ti vyberou nejlepší kousek z tvých možných kandidátů. Někdy je lepší vzít auto s poškrábaným blatníkem, než navoněné auto, které ti za 10 km chcípne... No hele amerika je dobrá volba. Jenom v hodně případech trpějí špatným servisem díky neznalosti nebo se některé díly něčím nahradí atd... ale to jsou extremy. Hledat a hledat. Pontiac Transport, nebo taky Chevrolet Lumina APV (identické modely jen prodávaný pod 2 značkama) jsou na trhu běžně k dostání.5. Pontiac Trans Sport 09. 09. 2002 - 12:22
Ahoj. Ocakavame prirastok do rodiny a tak uvazujem u kupe nejakeho vacsieho rodinneho auta. Povodne som sa rozhodoval medzi 626, Galant, Accord ale poslednu dobu mi neda pokoj horeuvedene auto. Je vsade za velmi vyhodne ceny a s bohatou vybavou. Velmi sa mi paci jeho design a hlavne vyzera byt velmi priestorne a pohodlne. Zaujima ma nazor niekoho kto to auto vlastni alebo s nim mal nejake skusenosti. Hlavne tieto veci: - spolahlivost - dostupnost a cena ND - jazdne vlastnosti + komfort cestovania Predpokladam ze tieto velkoobjemove motory maju znacne vysoku zivotnost. Dost casto absolvujem dlhe trasy Praha- Kosice a spat. Diky!Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potíľích napiste na info@usmotors.cz)