28664. Re: 05. 11. 2024 - 16:53
Villík66 (28661):
Tak ještě něco k motoru. Ještě jsem neobjasnil co znamená vedle vlevo GM ta číslice, je to číslo 5 ?. Pak mi ještě se nepodařilo zjistit, co je to ta číslice 06. Poslední číslice na bloku v řadě by měla být 8 nebo 6. Podle srovnání s jinými bloky bych usoudil, že je to 8.
Co je důležité, podívej se na zadní hlavní těsnění. 2-dílné bylo do roku 1985, 1-dílné rok 1986 a později(86-Up).
Jinak se také podívej, zda-li v čísle na bloku je na konci 6 (šestka) nebo 8 (osmička), podle foto to není vidět přesně.
Čísla:
SBC Blocks
CASTING#.....SIZE...YEAR...MAIN CAP BOLTS....NOTES
10036033...350...........4...Goodwrench crate motor, 2-piece rear
seal, "Hecho en Mexico"
10066036...350...........2 or 4...Target Master/Goodwrench crate motor, 2-piece rear seal, "Hecho en Mexico"
10066038...350.....92....4...Goodwrench crate motor, 2-piece rear
seal, "Hecho en Mexico"
Takže, pokud je to šestka, tak blok byl v datu 86 Up, tedy od roku 1986 a výše. Pokud to bude osmička, tak rok 1992.
Čísla hlavy by měla být následující:
SBC Heads
3998993....72-73...307/350......75cc chambers
3998993....current..350.........Goodwrench crate motors,"Hecho en Mexico", 75cc chambers
33417369...90-up...350..........Gen.I Goodwrench crate motor,"Hecho en Mexico", 76cc
Takže varianta 2, konečné trojčíslí 993 nebo varianta 3 konečné trojčíslí 369, které se dělaly rok 90 Up.
Takže až to budeš mít pohromadě, tak to zjistíš, podle výše uvedeného.
Jinak z diskuse:
Odpověď: (některé)
...Řada krabicových motorů (Crate Engine nebo CE) vyrobených společností GM v Mexiku může mít na přední podložce bloku vyraženou předponu „M“ nebo „ML“, po níž následuje řada čísel, která označují konkrétní náhradní motor. Na bloku nebo hlavách můžete také vidět vyvýšený odlitek „Hecho en Mexico“, což znamená „Vyrobeno v Mexiku“. Mnoho nových motorů GM se vyrábí v Mexiku. Pozdější modely bednových motorů, které prodává Chevrolet nebo GM Performance Parts přes pult, mohou mít na přední podložce bloku vyraženy různé identifikační kódy předpon, například „ZZ3“ nebo třípísmenné kódy, například „XXA“.
...Hlava je pravděpodobně hlava 3998993 se zkresleným odlévacím číslem, stává se to hodně. Blok 10066036 je unikátní odlitek Targetmaster/Goodwrench v Mexiku. Je to typický 1968-1985, 350 casting. Jedná se o docela obecné 2dílné zadní těsnění, obvykle 2 šroubové hlavní, zadní těsnění pohání větší klikový hřídel do letmého/flexního šroubu, pravděpodobně může přijmout olejovou měrku na obou stranách bloku, nepřijímá válec z výroby po roce 1986 vačky. Dělicí čárou je z větší části rok 1986. Motory 350 z let 1968-1985 se většina vnitřků kříží bez jakýchkoli potíží. Hlava 993 je nízkokompresní komora SMOG hlava o objemu 74 ccm se standardní velikostí ventilů 350, sání 1,94 a výfukem 1,5, obě s průměrem stopky 11/32 s výjimkou některých těžkých nákladních vozidel s malými ventily velikosti 305 a některých vysoce výkonných motorů se sáním 2,02. je standardní 350 velikostí ventilů a hardware ventilového rozvodu. Tyto hlavy mají zalitá vodítka tlačných tyčí a tvrzené tlačné tyče, vahadla jsou standardní, nejsou samonaváděcí špičky kluzných bot s kuličkou v miskovém čepu. Vačka je standardní výrobní vačka 350 se sáním asi 196 stupňů a výfukem asi 204, v průběhu let se objevuje v několika číslech dílů s vylepšenými tvary laloků, ale není, čeho se obávat, všechny mají nízký zdvih, takže ventilový rozvod je minimální skladové věci. Rozvodová sada je jednoduchý jednořadý tichý řetěz s litým klikovým kolem a plastovým ozubeným vačkovým kolem. Vodní čerpadlo může být dlouhé nebo krátké v závislosti na instalaci, sada tlumičů a kladek by odpovídala typu vodního čerpadla. Vnější části motoru by odpovídaly roku vozidla jako u vodního čerpadla, palivového čerpadla, alternátoru, pokud by nebyly vybaveny sběracími hlavicemi pro trh s náhradními díly, zahrnovaly by výfukové potrubí a pravděpodobně také sání.
Když GM poprvé vyšel se svými přepravkovými motory, myslím, že se jim říkalo Target nebo Targetmaster, byly natřeny modře. Později jim začali říkat motory Goodwrench, které byly natřeny černou barvou.
Motor na přepravky GM Goodwrench 350 se dodávál v několika variantách. Nejlevnější verze produkuje 195 koňských sil (s příslušenstvím) a 260 koňských sil (bez alternátoru, posilovače řízení, kompresoru klimatizace, katalyzátoru, továrního výfukového potrubí a tlumiče) při použití se čtyřválcovým karburátorem, dvojitým výfukem, a hlavičky. Nízký výkon je výsledkem relativně nízkého kompresního poměru 8,5:1, restriktivních hlav válců, klenutých pístů a profilu vačkového hřídele. Všechny motory GM Goodwrench používají čtyřšroubové odlévací formy z doby před rokem 1986 se dvěma umístěními měrky; před rokem 1980 na straně řidiče a po roce 1980 na straně spolujezdce. Tento motor se vyráběl v Mexiku od roku 1981 jako Targetmaster 350 a nyní GM Goodwrench 350
"Goodwrench 350 je nepochybně základní chleba s máslem. Zatímco všechny produkční malé bloky používají od roku 1986 jednodílný design zadního hlavního těsnění, Goodwrench 350 se montuje v Mexiku a zachovává si klasický dvoudílný pre-' 86 design z něj dělá vynikající volbu pro základní hot rod motor pro všechna auta před rokem 86, protože nemusíte kupovat nový flexplate nebo setrvačník.
Počínaje čtyřšroubovým hlavním víkovým blokem, 350 využívá standardní litou kliku a lité hliníkové písty s plochou hlavou s 5/64palcovými kroužky z tvárné litiny. Chevy tvrdí, že komprese je sípavých 8,1:1, ale po skončení testu jsme vše změřili a zjistili jsme o něco lepších 8,4:1. Dobrou zprávou s touto nízkou kompresí je, že motor Goodwrench by měl dokonce běžet na 87oktanový plyn. Nevýhodou je, že tato nízká komprese jistě obětuje výkon. Dlouhý blok je dodáván s olejovým čerpadlem a vanou, stejně jako kryt rozvodového řetězu a kryty ventilů. Vačka je jednoduchá hydraulika s plochým zdvihátkem se specifikacemi, které jsou krotké. Komorové litinové hlavy o objemu 76 ccm (odlévací číslo 83417368) jsou vybaveny 1,94/1,50palcovými sacími a výfukovými ventily a vahadlami z lisované oceli.
Nejlépe si na motorech Target pamatuji, že když se chevy chystal na tenčí odlitky (crack-o-matics), aby splnil emise CA, hlavy Target byly stále tlusté odlitky. Byly to 4 šroubové hlavní s litou klikou.