Příspěvky od počátku až do dopoledne 23. prosince 2008
20. Re: Re: 23. 12. 2008 - 11:33
Karel75 (18):Tak za sucha se brousí fakt ty první vrstvy pokud jsou tam větší nerovnosti,resp.potřebuješ ubrat více materiálu.Bavíme se tu o smirku P80-100 takže dost hrubém,se kterým se dá při neopatrném broušení nadělat dost škody.Jemnější na suché broušení nemá význam,neb se bude zanášet.Takže pokud auto neprodělalo nějaký hurikán s přívalem krup,tak bych byl pro,jej od začátku brousit "pod vodou".Broušení pod vodou ale neznamená brousut na sucha a jen občas spláchnout prach.Znamená to že mezi smirkem a broušenou plochou je neustále vodní film.Ten má několik významů.Jednak zabraňuje zanášení a tím pádem brzkému znehodnocení smirku,duhak zabraňuje poškrábání.Když budeš brousit P80 pod vodou a na sucho,srovnání obou povrchů bude vypadat tak,jako bys to po tou vodou brousil skoro dvakrát jemnějším smirkem,ale při tom má stejně efektivní úběr materiálu.A v neposlední řadě,ale to se týká až broušení laku ti broušené místo chladí a zabrání tak jeho eventuelnímu spálení-změně odstínu...zatim jen teoretik...od 21.11.08 praktik :)
19. Re: Re: 22. 12. 2008 - 18:41
bolekkrutor (17):teda diky moc za info uz sem opet chytrejsi. Jak rikam zkusim par druhu a uvidim s cim se bude pracovat nejlepe...Chevrolet Camaro '79, Buick Century Wagon '89, Skype: sejkora426
18. Re: Re: 22. 12. 2008 - 15:01
bolekkrutor (17):Díky Bolku, konečně fundované informace na jednom místě. Mohl bys prosímtě ještě úplnému blbci (mě)osvětlit, která vrstva se brousí za sucha a která za mokra? Předpokládám, že mokré broušení slouží k průběžnému odstraňování nabroušeného prachu. Brousí se (když, tak jak) i poslední vrstva - plnič?17. Re: 22. 12. 2008 - 12:45
bolekkrutor (16):tak co jsem ještě tak pochytil...Ten první antikorozní nejlíp epoxidový nátěr by ideálně měl být s obsahem zinku,ten totiž chemicky zabraňuje rzi v jejím díle.zatim jen teoretik...od 21.11.08 praktik :)
16. 22. 12. 2008 - 09:52
Otázka antikorozní ochrany je dána především dokonalou přípravou podkladu (odrezení,odmaštění případně fosfatisace povrchu) a kvalitní antikorozní základní barvou. Pro zabránění následné koroze je nutné plech i sváry dokonale očistit až na naprosto čistý plech. Tvrzení , že na základní barvě nedrží dvousložkovýtmel je nesmyslné, je potřebné použít vhodnou základní barvu, kterou tmel nenaruší, např. z běžně dostupných dvousložkovou epoxidovou barvu S2300 Epolex, která je po zaschnutí vhodným podkladem pro prakticky všechny druhy tmelů vč. dvousložkových... Dvousložkový tmel lze sice aplikovat i přímo na čistý kov, ale nezaručuje preventivní antikorozní ochranu a naopak, zejména při nepřesném dávkování , přebytku iniciátoru (katalyzátoru), může korozi podporovat. Iniciátor je směs silných organických peroxidů a uvolněný kyslík korozi podporuje. I když např. dvousložkové tmely mají dobrou přilnavost k podkladu, i k plechu, převážně neobsahují antikorozní přísady a následné podkorodování je velmi pravděpodobné.zatim jen teoretik...od 21.11.08 praktik :)
15. Re: :) 22. 12. 2008 - 09:26
Sejki (14):Jak jsem psal,s tím prvním antikorozním nástřikem jsem nikdy nepřišel do styku,ale šel bych rozhodně do epoxidové báze ainšto,epoxidy jsou obecně to nejodolnější z dvousložkových "sajrajtíků".Je to trochu z jiného soudku,ale při laminování pevnostních dílů se používá vyhradně epoxidová pryskyřice,pokud tolik nejde o pevnost,používá se polyester.Ten akryl,nevím nevím co si o tom myslet...Nicméně ten první nástřik bych bral jako skoro to nedůležitější,jednak to má chránit proti korozi a jednak to musí perfektně držet na podkladu.Další vrstvy už by měli přilnout i díky tomu,že základ se stříká do matu.zatim jen teoretik...od 21.11.08 praktik :)
14. Re: :) 21. 12. 2008 - 21:50
bolekkrutor (13): Diky ti moc, urcite se to bude hodit, ze zacatku si vemu par pobochanej plechu a neco zkusim, kdyz to dopadne dobre tak si udelam i cele auto, pokud se mi to vsak nebude libit tak je blbost abych to delal ja sam :) S tim epoxidem sem se to take ozvedel na discovery, ale ver tomu :-DChevrolet Camaro '79, Buick Century Wagon '89, Skype: sejkora426
13. Re: :) 21. 12. 2008 - 19:42
Sejki (1):Tak pokusím se předat nějaké zkušenosti co mám.Nutno předeslat,že jsem v životě nedělal přípravu a ni lak samotný na kov/plech ale povětšinou kompozitní materiály,ale nemyslím,že by zde byl nějaký zásadní rozdíl.zatim jen teoretik...od 21.11.08 praktik :)
12. Re: Re: 19. 12. 2008 - 00:02
Sejki (11):tu foto ze září 0811. Re: Re: 18. 12. 2008 - 23:33
LuckyLuke (10): Hm, nejake fotky sem uz videl, neni to ta zelena?Chevrolet Camaro '79, Buick Century Wagon '89, Skype: sejkora426
10. Re: Re: 18. 12. 2008 - 23:18
Tak je to tak jak říkáte, perfektní příprava podkladu karoserie před lakováním je základ, a je to většinou tak že lakýra nerad lakuje co nepřipravoval páč jak tu bylo řečeno to nedělá dobře když neco "vyleze" atd. většinou je to chybou podkladu a vysvětlujte to a hádejte se s klientem. Vidím to u svého otce, ten si vše připravuje sám snad vyjímkou byl lak mého auta kde jsem si pod jeho dohledem připravoval sám. a není to na pár dní či víkend já to připravoval asi 3 mésíce o víkendech, několikrát jsem mel chut s tím praštit, dokola kitovat brousit kontrola otce brousit znovu atd. ale pak se Vám to odmění ve výsledku. Jak se říká s ničím nespechej vše má svůj čas. PS: výsledek naší práce Vám ale ukážu až na jaře až opadne sníh a ukážou se pampelišky9. Re: Re: 17. 12. 2008 - 22:54
Cámo (8):já když sem to právě sledoval u toho známýho,tak sem je obdivoval..já sem byl sedřenej když sem dopřipravil svoje auto a to sem na to měl hoodně času.Fakt klobouk dolů před nima@makeupcars
8. Re: Re: 17. 12. 2008 - 22:48
Víťa (7):však ano o tom mluvím...příprava je jednou z nejdůležitějších věcí,lakýrny mají chorobný nedostatek skvělích přípravářů a laky na opravvaných vozidlech tomu odpovídají..vůbec to není prča7. Re: 17. 12. 2008 - 22:45
Cámo (6):tak je to o domluvě..ale když si to chce dělat sám tak to nějak podobně bude muset udělat..nevim jak moc je sejki šikovnej ale ono stříknout auto do laku sám to není prča a to se pak ten výsledek může taky pěkně prodražit..to co se pak vyklube z pod laku jako že to může někde praskat bo tak,tak to už není vina lakýrníka ale toho co si to připravoval!..@makeupcars
6. 17. 12. 2008 - 22:35
a vo tom to je..pokud je to známý tak v pohodě...5. Re: :) 17. 12. 2008 - 22:30
Caddy (3):tak já sem měl výhodu v tom,že mám lakýrníka známýho a byli jsme předem domluveni..@makeupcars
4. Re: :) 17. 12. 2008 - 22:08
Caddy (3): Taky bych asi zašel do lakovny a dal zakázku přímo! Co se ušetří vlastní přípravou, může se pak prodražit reklamacemi ve finale atd. (můj názor)Nekam jsme jeli, kam jsme nemeli a ted nevime, kam jsme chteli. J.W.
3. Re: :) 17. 12. 2008 - 21:59
Víťa (2): ale nekteri lakyrnici nechteji delat lak na kastli pripravenou nekym jinym nebo pak jsou problemy s reklamacema...lepsi je, aby vse delal jeden clovek..2. Re: :) 17. 12. 2008 - 21:10
Sejki (1):tak já sem to udělal tak,že sem si to taky všechno sám doma připravil,tj. broušení,kitování,plnič a pak to dát nalakovat..na týhle přípravě se dá ta finální cena dost stáhnout a člověk z toho má i dobrej pocit..ale je to fuška:)...ale samotný lakování bych sám nedělal páč se to ted už lakuje vodovejma barvama a ty dost tečou takže to chce lakýru aby ti to nesteklo a neudělalo kapky..@makeupcars
1. :) 17. 12. 2008 - 20:45
zalozil sem tuto diskusi pac chci diskutovat o soucasnych moznostech lakovani, jaky pouzivate postupy pri brouseni, kitovani, plnice, znacky barev, lepsi vodou nebo redidlem. Ne kazdej ma prachy na lakovnu a ne kazdej to chce lakovne sverit, treba si to chce aj udelat vse sam:)Chevrolet Camaro '79, Buick Century Wagon '89, Skype: sejkora426
Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)