Příspěvky od dopoledne 24. ledna 2010 až do dopoledne 25. ledna 2010
2. Re: Termostat, rozměry 25. 01. 2010 - 11:41
BigTwin_Jirka (1):Vzal bych rozměry originálu a vyrazil do autokelly ,faktChrysler LHS 96 ,Chevy G20 V8 5,7 92,JAG XJ6 4,2 82 a vymenim G20 za dodge RAM VAN r.v 91-93
1. Termostat, rozměry 24. 01. 2010 - 11:06
Prosím, sháním nějakej katalog (ideální na internetu pokud možno), kde bych si podle rozměrů a vlastností dohledal odpovídající vhodnej termostat pro moje auto. Jde o to, že novej Challenger se naprosto nesmyslně peče při 205°F (95°C) a děje se tak jen kvůli nějaké emisní hlouposti. Řešili jsem to i na bráchovo Shelby, kde ve finále pasoval nějaký vhodný typ z Tranzita (Ford jako Ford, že). Auto potom lépe fungovalo na sprintu, má lepší rozmezí pracovních teplot a nepřehřeje se tak rychle, jako když běhá na horním limitu teplot. Pokud se zvolí vhodná teplota otevírání (ideální by bylo 170°F 75°C, ale to už se občas rozsvítí kontrolka engine managementu, při termostatu 180°F 82°C už nikoli) motor pracuje v širším rozsahu teplot nebo ještě lépe, o několik hodně stupňů níže, když se pomocí zásahu do řídící jednotky motoru upraví řízení spínání ventilátorů chladiče. Ti největší fajnšmekři si montují elektrické vodní pumpy, potom sice odpadá termostat, ale komplikuje se termomanagement motoru a na to si zatím netroufám, nemám čas na dlouhodobé testování a hledání optimálních hodnot (počkám si, až to nějakej dobrák udělá a hlavně aby se podělil na internetu o výsledky).Nema sice dobrej motor, zato ma spatny brzdy!
Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)