Příspěvky od počátku až do podvečera 21. února 2010
20. Re: E85 21. 02. 2010 - 19:24
BigTwin_Jirka (19):No tak jsme se k tomu konečně dobrali a teď mi dej to schémátko na jednoduchý obvod s pulzním výstupem.Chrysler LHS 96 ,Chevy G20 V8 5,7 92,JAG XJ6 4,2 82 a vymenim G20 za dodge RAM VAN r.v 91-93
19. Re: E85 21. 02. 2010 - 14:15
Trinom (16): Jaké byly podmínky? Pilový (nebo i jiný periodický, "například" sinusový či pro jiné nepravidelný sinusový s posunutou základnou a i jiné další, abych vyčerpal vícero možností) signál nemusí být nutně v řádu milisekund, ale děje u studeného motoru lze měřit v řádech desítek sekund. Né nadarmo totiž ŘJ motoru nebere v úvahu prvních několik minut (až desítek, v zimě například) než začne brát na vědomí nějaké signály z 02 senzoru. Za další, motor by měl být správně naladěný bez dalších diagnostikovaných chyb.Nema sice dobrej motor, zato ma spatny brzdy!
18. Re: E85 21. 02. 2010 - 12:22
baronet74 (17): Měřím přímo na lambdě. Co mi píše diagnostika mě netrápí, protože ten emulátor se dává mezi lambdu a ŘJ. A proto, že jsem si včera dovezl do Brna Birda, tak to ze srandy změřím ještě i na něm. A jestli to bude konstatní i tam, tak si mě nepřejte :-DThunderbirds Are Go
17. Re: E85 20. 02. 2010 - 23:26
Trinom (16):já tedy nevím na čem to měříš bo jsem chudý a nemám osciloskop ,jen diagnostiku na auta a ta mi u všech píše krásné křivky pokud zrovna není vadná lambdaChrysler LHS 96 ,Chevy G20 V8 5,7 92,JAG XJ6 4,2 82 a vymenim G20 za dodge RAM VAN r.v 91-93
16. Re: E85 20. 02. 2010 - 22:41
BigTwin_Jirka (14): Včera jsem změřil Explorera a "pro změnu" opět úplně konstantní průběh. Ač jsem hejbal s časovou základnou, jak jsem chtěl, tak tam žádnej pilovitej průběh nebyl. Zvláštní, že?Thunderbirds Are Go
15. Re: E85 19. 02. 2010 - 16:28
BigTwin_Jirka (14):Tak stím naprosto souhlasím ,takhle pracuje sonda.Já se snažím sehnat někoho kdo mi vyrobí generátor těch napěťových křivek a umožní mi je posunout jako na tom grafu buď do bohata nebo do chuda.Problém je ten že já chci ještě navíc eliminovat tu rosvícenou kontrolku check engine.Chrysler LHS 96 ,Chevy G20 V8 5,7 92,JAG XJ6 4,2 82 a vymenim G20 za dodge RAM VAN r.v 91-93
14. Re: E85 19. 02. 2010 - 14:08
baronet74 (13): Jo, teď mám chvilku. takže, signál je nekolísavý okolo 0.6V v ideálních podmínkách, to jest když to ohřeju propanovým hořákem a budu měřit napětí na sondě, po odklopení hořáku to musí do čtyř sekund klesnout pod 0.1V. Za chodu motoru totiž nikdy nenastanou ideální podmínky a motor pořád dorovnává hodnoty, osciluje mezi chudou a bohatou směsí. Já jsem nahrazením lambdy konstantním stabilizovaným napětím 0.6V dosáhl pouze rozsvěcení kontrolky motormanagementu a hlášení o chybách sondy. Já jsem se s osciloskopem v ruce (musí bejt paměťovej, klasickým se mi nepovedlo chytit čas a ustabilizovat základnu) naměřil křivky podobné teoretickým předpokladům, podrobnosti viz třeba tady http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm a hledej ty grafy zhruba uprostřed.Nema sice dobrej motor, zato ma spatny brzdy!
13. Re: E85 19. 02. 2010 - 07:19
BigTwin_Jirka (12):můžeš to nějak rozvést?Chrysler LHS 96 ,Chevy G20 V8 5,7 92,JAG XJ6 4,2 82 a vymenim G20 za dodge RAM VAN r.v 91-93
12. Re: E85 19. 02. 2010 - 05:49
baronet74 (10): To bude nějakej omyl, ale koneckonců mně je to jedno, na mém autě funguje pulsní řešení.Nema sice dobrej motor, zato ma spatny brzdy!
11. Re: E85 18. 02. 2010 - 22:24
baronet74 (10): No, nechtěl jsem to ventilovat, dokud nebudu mít víc odměřeno, ale na Blazerovi byla při volnoběhu na lambdě konstatní hodnota 100 mV, při sešlápnutí plynu to zakolísalo a vrátilo se to na 100 mV (což je ale málo*). Po přepnutí na LPG byly hodnoty takovéto: idle: 100mV, přechod: kolísání, zvýšené otáčky něco kolem 10 - 20 mV (přesně si nepamatuju).Thunderbirds Are Go
10. Re: E85 18. 02. 2010 - 21:27
BigTwin_Jirka (8):Jak píše trinom podle mího elektřikáře není výstupem křivka ale stabilní napětí ,rovnou mi řekl že se podle něj jedná o stabilizovaný zdroj 0,1-1V.Chrysler LHS 96 ,Chevy G20 V8 5,7 92,JAG XJ6 4,2 82 a vymenim G20 za dodge RAM VAN r.v 91-93
9. Re: E85 18. 02. 2010 - 21:01
baronet74 (7): Jak jsem už psal v CBC, tak emulátor je v plánu. Momentálně potřebuju posbírat nějaké hodnoty a podle nich něco tvořit.Thunderbirds Are Go
8. Re: E85 18. 02. 2010 - 20:55
baronet74 (7): To je přesně to zařízení v tom mém prvním odkazu.Nema sice dobrej motor, zato ma spatny brzdy!
7. E85 18. 02. 2010 - 18:28
Trinom:Co takhle emulátor lambda sondy z regulovatelnou střední hodnotou ---umíme?Chrysler LHS 96 ,Chevy G20 V8 5,7 92,JAG XJ6 4,2 82 a vymenim G20 za dodge RAM VAN r.v 91-93
6. Re: Emulátor 07. 02. 2010 - 19:27
baronet74 (5):na e85 musíš zhruba 4x násobit aktuální signál,nic přesnýho,ale v nouzi se to dá použítBody shop,paint and other,all in one House of kustomz a friend of Friday night ride www.4cc.eu
5. Re: Emulátor 07. 02. 2010 - 18:52
EVEREL (4):to by zajímalo hlavně mě tenhle typ emulace(E85)Chrysler LHS 96 ,Chevy G20 V8 5,7 92,JAG XJ6 4,2 82 a vymenim G20 za dodge RAM VAN r.v 91-93
4. Re: Emulátor 07. 02. 2010 - 05:21
Trinom (2):Když mi namaluješ tišťák tak to spíchnu a vyzkouším v provozu na e85.3. Re: Emulátor 28. 01. 2010 - 09:12
BigTwin_Jirka (1):abych se přiznal, šlo mi o to, co bude levnější a jednodušší. Lambdy jsou u Lincolna na hodně nepřístupným místě, zarezlý... takže se možná i svody budou muset sundat. Nechám to udělat, ale jen za předpokladu, že se zlepší chod motoru a dá-li bůh, klesne spotřeba. Nic jinýho od toho neočekávám. Pokud by emulátory vyšly levnějc a daly by se namontovat bez toho rozebírání svodů a vejfuků, šel bych touhle cestou. Ale na to potřebuju někoho, kdo to umí, na takový věci si už netroufám.Ford - auto pro ty, co se niceho neboji. Sralbotkove voli jinou znacku :-)
2. Re: Emulátor 28. 01. 2010 - 00:20
BigTwin_Jirka (1): No, 555ka má na výstupu obdélník, ale pokud je to ŘJ jedno, tak proč ne.Thunderbirds Are Go
1. Emulátor 27. 01. 2010 - 16:53
Aby to neupadlo v zapomnění, dovolil jsem si to dát sem extra. Emulátor by měl dávat na vstupu pulsní signál o periodě asi jeden Hertz, v níže uvedeném zapojení je potenciometr, kterým se dá ovlivňovat bohatost směsi motoru. Použil jsem tohle konkrétní zapojení pro jeho jednoduchost a dostupnost součástek. Já osobně jsem ale potřeboval nahradit zadní oxygen sondy, které pouze monitorují stav katalyzátoru a nepoužívají se k řízení bohatosti směsi pro řízení motoru, takže v tomhle případě nemůžu sloužit jako technická podpora. Klidně se můžete ptát, odpovím na to na co budu chtít, che che, třeba jako zapojení: Sondy jsou jednodrát, tří a čtyřdrátové to kvůli tomu, že jsou buďto nevyhřívané či vyhřívané a čtyřdrátové jsou potom s extra vedenou plovoucí zemí, která se nezapojuje. Vyhřívání bývá řešeno obvykle stejnou barvou vodičů, takže kam vedou například dva bílé, je to vyhřívání. Nejjednodušší je ovšem na internetu dohledat zapojení konkrétní sondy kvůlivá absolutní jistotě. Už nebudu votravovat, zapojení je tady (R4, LED, S1 a voltmetr tam pochopitelně nemusí být):Nema sice dobrej motor, zato ma spatny brzdy!
Podpora rozvoje (reklama)
(c) 2005-2013, USMotors
Při potížích napiste na info@usmotors.cz)